پنج اشتباه در ارسال ایمیل تبلیغاتی

گاهی اوقات حتی باتجربه‌ترین بازاریابان ایمیل هم اشتباهاتی انجام می‌دهند که تمام زحمات‌شان هدر می‌رود. در این مقاله پنج اشتباه که در ایمیل صورت می‌گیرد و راهکارهایی برای جلوگیری از آن‌ها ارائه می‌شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) گاهی اوقات حتی باتجربه‌ترین بازاریابان ایمیل هم اشتباهاتی انجام می‌دهند که تمام زحمات‌شان هدر می‌رود. در این مقاله پنج اشتباه که در ایمیل صورت می‌گیرد و راهکارهایی برای جلوگیری از آن‌ها ارائه می‌شود.

1) خالی گذاشتن موضوع ایمیل
ممکن است که تمام وقت خود را صرف تولید محتوا، هدف قرار دادن مخاطبان، پیشنهاد، خلاقیت و غیره کنید و سپس آماده ارسال ایمیل شوید. صبر کنید، شما نیاز به یک موضوع برای ایمیل‌تان دارید. موضوع نقش مهمی را در ایمیل شما بازی می کند. شما باید تکنیک هایی را به کار ببرید که موضوع برای خواننده جالب به نظر بیاید. به یاد داشته باشید موضوع اولین چیزی است که به آن توجه می شود. اگر در نگاه اول توجه خواننده جلب نشود بقیه‌ی ایمیل بی‌اهمیت خواهد بود.


2) محتوای نامربوط ایمیل
ایمیلی که از طرف یک شرکت فرستاده می‌شود اما محتوای ارزشمندی ندارد، یک خطر واضح و آشکار به حساب می‌آید. در طرح‌های بازاریابی‌ای که ارسال ایمیل به سرعت انجام می‌گیرد، ممکن است به محتوای آن توجهی نشود. اگر شما می‌خواهید مخاطبان‌تان را درگیر نگه‌دارید، نیاز دارید تا همواره برای آن‌ها تجارب مثبت ایجاد کنید و بخش بزرگ آن مربوط به محتوایی است که برای پاسخگویی به نیازهای آنان تولید شده است. پیشنهاد می‌کینم که مطالب بیشتری مرتبط با محتوای ایمیل برای آن‌ها لینک کنید.


3) توجه نکردن به لیست ایمیل
سالم نگهداشتن لیست ایمیل بسیار مهم است. وجود ایمیل‌های مشکل‌دار در لیست ایمیل احتمال اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که فقط زمانی که چیزی برای فروش دارید ایمیل ارسال نکنید، حتی اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، گاهی اوقات یک ایمیل غیر از موضوع فروش به لیستی که دارید بفرستید. مطالب آموزشی، گزارش‌هایی از عملکرد شما یا هر چیزی که فکر می‌کنید برای آن‌ها(لیست ایمیل) جذاب است، بفرستید.


4) ارسال بیش از حد ایمیل
با دقت بر میزان باز شدن ایمیل‌ها و نرخ کلیک‌ها نظارت کنید تا تعادل مناسب را پیدا کنید. یک استراتژی ایمیل هفتگی یا ماهانه که از قبل برنامه‌ریزی شده تنظیم کنید و پیگیری کنید که چگونه به مخاطبان‌تان ایمیل بزنید. بیش از حد به مخاطبان‌تان ایمیل نزنید و باعث ناراحتی آنان نشوید. حتی اگر به دوست صمیمی‌تان یک مطلب را چند بار بگویید عصبانی می‌شود. ایجاد تعادل در ارسال ایمیل بسیار مهم است.


نکته: نرخ باز شدن ایمیل مقدار کاربرانی را به صورت درصد نشان می‌دهد که ایمیل ارسالی توسط شما را باز کرده‌اند. این مقدار اصولا در نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ به ارسال کننده نشان داده می‌شود.


5) توجه نکردن به معیارهای عملکردی
تیم‌های بازاریابی با به‌ اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد معیارهای عملکرد، اطلاعات زیادی بدست میاورند. عملکرد ایمیل به‌طور مستقیم به کیفیت محصول و یا پیشنهادی که ارائه می‌شود، بستگی دارد. جلساتی را با مسئولین مختلف برای بحث در مورد عملکرد ایمیل و برنامه‌های بهینه‌سازی تنظیم کنید. درست همانطور که بسیاری از کارها را در ایمیل باید انجام دهید، از بعضی از اشتباهات نیز باید دوری کنید.


منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری