شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| رئیس مرکز ارتباطات اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی، پاسخگویی به مردم و رسانهها را به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی برشمرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، قاسم بینیاز مشاور وزیر و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور در نشست مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای سراسر کشور، طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط امروز که با تغییر و تحولات زیادی در جامعه و سازمانها مواجه هستیم، وظیفه اصلی روابط عمومیها پاسخگویی مناسب به مردم و رسانهها در جهت اطلاعرسانی و همسویی با اهداف سازمانی است.
وی افزود: روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای در راستای تحولات سازمانی و انتقال نیروهای راهداری به ادارات استانی، با بهرهگیری از ظرفیتها و منابع در اختیار و از طریق تعامل خوب با رسانهها، تصویر مناسبی از وظایف سازمان به مخاطبان و رسانهها فراهم کرده است.
این گزارش حاکی است مهران قربانی معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با حضور در این نشست، اظهار داشت مسئولان روابط عمومی در شرایط حساس کنونی باید فراتر از وظایف اصلی که بر عهده دارند، عمل کرده و با مستندسازی و تصویرسازی مسائل و مشکلات موجود در جادهها و زیرساختهای حمل ونقلی ، پایانههای حملونقل کالا و مسافر و پایانههای مرزی، نقاط ضعف را به خوبی شناسایی کرده و در راستای بهبود امور و فعالیتها، نقش اساسی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مخاطبان محسوب میشود و در عین حال که تصویر درستی از سازمان و عملکردهای سازمان به عموم ارایه میکند، از سوی دیگر دیدگاهها و خواستههای مردم را به مسئولان منتقل میکند.
بر اساس این گزارش محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای ، با بیان این که روابط عمومی ، چشم بینا ، گوش شنوا و زبان گویای هر سازمانی است، افزود: باید در واقعیت به این شعار عمل کرد و با ایجاد ارتباط تنگاتنگ با همه دفاتر و حوزهها، دغدغهها و مشکلات سازمان را شناسایی کرده و در رفع مشکلات موثر باشند.
وی با اشاره به ارایه خدمات عمومی از سوی این سازمان به عموم مردم، اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم و افزایش رضایتمندی مخاطبان، روابط عمومی ها نقش برجستهای دارند و با توجه به آگاهی از انتظارات و خواستههای مردم، سازمانها باید در این سمت و سو گام بردارند.
گفتنی است نشست آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حملونقل جاده ای سراسر کشور طی دو روز در مرکز آموزشی شهید تفویضی سازمان راهداری و حملونقل جادهای با موضوع راهبردهای اصولی در ارتباطات و آداب تشریفات در روابط عمومی برگزار شد.
|
نظر بدهید