وضعیت تبلیغات دیجیتالی در صنایع آلمان

در سال 2015 صنعت خودروسازی آلمان، بالغ بر 385 میلیون یورو (421 میلیون دلار) بابت تبلیغات آنلاین هزینه کرده است که این رقم برای سال پیش از آن، 366 میلیون یورو (410 میلیون دلار) گزارش شده است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) در سال 2015 صنعت خودروسازی آلمان، بالغ بر 385 میلیون یورو (421 میلیون دلار) بابت تبلیغات آنلاین هزینه کرده است که این رقم برای سال پیش از آن، 366 میلیون یورو (410 میلیون دلار) گزارش شده است.

این بیشترین مبلغی است که سال گذشته فعالان یک صنعت برای نمایش آگهی‌های خود در فضای دیجیتال هزینه کرده‌اند.

به گزارش شارا از صبا ویژن به نقل از پایگاه eMarketer.com، در دو سال گذشته صنایع مختلفی در آلمان از جمله خودروسازی، خرده‌فروشی، خدمات‌رسانی، مالی، مخابرات، خوراک و گردشگری، بیشترین بودجه‌ها را به تبلیغات آنلاین اختصاص داده‌اند.

به عنوان مثال در سال 2015 بخش خرده‌فروشی و Mail Order (خرید کالا و خدمات با استفاده از ایمیل) 392 میلیون یورو (439 میلیون دلار) برای این کار هزینه کرده و حال آن که این رقم در سال پیش از آن، 310 میلیون یورو (347 میلیون دلار) بوده است.

در این گزارش به محبوبیت آگهی‌های ویدئویی موسوم به Pre-roll (تبلیغات پیش از پخش) اشاره شده و آمده است: پولی که بابت این نوع آگهی‌ها صرف شده از 276 میلیون یورو (313 میلیون دلار) در سال 2014، با رشدی خیره‌کننده به 379 میلیون یورو (430 میلیون دلار) در سال پس از آن رسیده که پررشدترین فرمت تبلیغاتی دیجیتال در آلمان محسوب می‌شود.

آگهی‌های کاغذ دیواری (Wallpaper advertising) نیز جزو یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های تبلیغات نمایشی در این کشور اروپایی است؛ اگر چه بودجه اختصاص یافته به این نوع آگهی‌ها کاهش داشته و از 390 میلیون یورو (422 میلیون دلار) در سال 2014 به 312 میلیون یورو (353 میلیون دلار) در سال 2015 افت کرده است.

آگهی‌های ویدئویی میان‌پخش (Mid-roll) نیز از رشد بالایی برخوردار بوده و از 62 میلیون یورو (69 میلیون دلار) در سال 2014 به 72 میلیون یورو (80 میلیون دلار) در 2015 رسیده است.

سایت ای.مارکتر پیش‌بینی کرده امسال بالغ بر 5.58 میلیارد دلار صرف نمایش آگهی در فضای دیجتیال آلمان شود که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد 5.3 درصدی حکایت دارد.