وزیر علوم: روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هنر روابط‌عمومی‌ها فرهنگ‌سازی باشد، گفت: روابط‌عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند، چرا که یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری را در افکار عمومی تبیین و تشریح می‌کنند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هنر روابط‌عمومی‌ها فرهنگ‌سازی باشد، گفت: روابط‌عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند، چرا که یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری را در افکار عمومی تبیین و تشریح می‌کنند.
 
 به گزارش روابط‌عمومی‌‌ وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل دوشنبه شب (۲۴مرداد) در جمع مدیران
روابط‌عمومی‌‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: فعالیت روابط عمومی‌ها در مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار ارزشمند است چرا که مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌‌ با اطلاع‌رسانی مستمر پژوهش‌های دانشگاهی و دستاوردهای جامعه دانشگاهی به نوعی آموزش افکار عمومی جامعه را به شکل مستمر و مادام العمر بر عهده دارند.
 
 دکتر زلفی‌گل تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دستاوردهای دانشگاه‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز پژوهشی و فناوری یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برای روابط عمومی‌هاست. چرا که این اطلاع‌رسانی علاوه بر ایجاد حس امید و انگیزه برای افکار عمومی امکان ترویج بیشتر علم و دانش در جامعه، زمینه استفاده بخش‌های مختلف جامعه از دستاوردهای علمی را نیز فراهم می‌کند.
 
 وزیر علوم با تاکید بر اینکه کمبود امکانات نباید مانعی برای انجام ماموریت‌ها و وظایف روابط عمومی‌ها باشد، گفت: در حد توان و مسئولیت خود برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنیم.
 
 وی افزود: شاغلان روابط عمومی‌ها دارای خلاقیت، نوآوری و استعدادهای هنری هستند که با این ظرفیت و ابزارها می‌توانند کمبودها را جبران کرده و جایگاه سازمان یا دانشگاه متبوع خود را در سطح جامعه ارتقا بخشند.
 
 در ادامه این نشست چند تن از مدیران روابط‌عمومی‌‌ دانشگاه‌ها به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که ضرورت توجه به ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در ساختار اداری، اختصاص بودجه و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به واحدهای روابط‌عمومی‌‌، ضرورت در نظر گرفتن مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌‌ به عنوان بازوهای مشورتی مدیریت در دانشگاه‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص در واحدهای روابط‌عمومی‌‌ دانشگاهی از اهم مباحث مطروحه بود.