وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید

وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها گفت: قبل از اینکه اعتراض دانشجویی در خوابگاه و سلف به بحران تبدیل شود، روابط‌عمومی‌ها این خبر را اطلاع‌رسانی کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها گفت: قبل از اینکه اعتراض دانشجویی در خوابگاه و سلف به بحران تبدیل شود، روابط‌عمومی‌ها این خبر را اطلاع‌رسانی کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل در آئین بزرگداشت روز روابط‌عمومی و اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌ها و رسانه‌های برتر حوزه آموزش عالی که امروز در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد، با تقدیر از روابط‌عمومی وزارت علوم گفت: روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها از جایگاه خاص خود برخوردارند و همه مدیران روابط‌عمومی و کارکنان همیشه با اعضای هیأت رییسه دانشگاه برخورد نزدیک دارند و رئیس ومعاونان دانشگاه راهی جز این ندارند که روابطشان با روابط‌عمومی حسنه باشد. اگر رئیس دانشگاهی روابط قوی با روابط‌عمومی خود نداشته باشد، زحمات وتلاش هایش بازخورد خوبی نخواهد داشت.


وزیر علوم افزود: یکی از ویژگی‌های فردی که در روابط‌عمومی کار می‌کند قدرت جاذبه زیادش است و با برخورد خوب و قوی خود باید جای خودش را باز کند. مدیر روابط‌عمومی باید روابط بسیار نزدیکی با مدیران دانشگاه داشته باشد و اگر اینگونه نیست طرف مقابل را مقصر ندانیم.


وی مهارت ارتباطی را از ویژگی‌های مدیران موفق روابط‌عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌های آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند؛ نقش راهبردی به این خاطر که اهداف سازمانی را باید تبیین کنند و نقش راهبری به این خاطر که باید نسبت به معرفی سیاست‌ها و قوانین و الگوهای مجموعه و سازمان خود کوشا باشند.


زلفی گل ضمن بیان این مطلب که روابط عمومی‌های حوزه آموزش عالی با اخبار و تیترهای خود راهبرد دانشگاه‌ها و مؤسسات را جهت دهی می‌کند و می‌توانند امیدافرین و هویت ساز باشند، افزود: شما عزیزان علمدار جهاد امیدافرینی هستید به همین دلیل رئیس دانشگاه و پارکی موفق است که برای روابط عمومی‌ها جایگاه خاصی قائل باشد.


وی ادامه داد: برخی اوقات تیتر سخنرانی خودم را گاهاً به روابط‌عمومی می‌دهم چرا که تیتر خبر بسیار مهم است و با این کار در واقع تاریخ نگاری انجام می‌شود.


وزیر علوم افزود: یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها کادرسازی است و هرکسی که در دانشگاه و مؤسسات آموزشی و پژوهشی حضور دارد، نقش تربیتی دارد.


زلفی گل نقش پیشگیرانه در بحران‌ها را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: به طور مثال قبل از اینکه اعتراض دانشجویی در خوابگاه و سلف به بحران تبدیل شود، روابط عمومی‌ها این خبر را اطلاع رسانی کنند و اگر رئیسی بداند این به نفعش است قبل از رخداد بحران حتماً خودش اقدام خواهد کرد.


وی همچنین با دستور به مدیر کل حوزه ریاست و روابط‌عمومی وزارت علوم، از پیگیری تخصیص نیم درصد بودجه دانشگاه‌ها به روابط عمومی‌ها خبر داد.

 

انتهای پیام/