شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این مقاله به بررسی وضعیت فعلی رسانهها در ایالات متحده میپردازد و استدلال میکند که رسانههای سنتی جای خود را به حبابهای خبری متعددی دادهاند که بر اساس ایدئولوژی، ثروت، شغل، سن و موقعیت مکانی شکل گرفتهاند.
نکات کلیدی
مرگ رسانههای سنتی: رسانههای سنتی مانند تلویزیون، روزنامه و کابل دیگر به عنوان منبع اصلی اخبار برای اکثر مردم عمل نمیکنند.
ظهور حبابهای خبری: مردم به طور فزایندهای اخبار خود را از منابعی دریافت میکنند که با دیدگاهها و علایق آنها همسو باشد.
تقسیمبندی آمریکا: این امر منجر به تقسیمبندی آمریکا به “قارههای” متعدد با واقعیتهای متفاوت شده است.
یافتن اخبار سالم: در این محیط جدید، یافتن اخبار سالم و قابل اعتماد دشوارتر شده است.
انواع حبابهای خبری
ماسک خواران: مردان جوان که از توییتر، پادکستها و خبرنگاران مستقل استفاده میکنند.
اینستاگرامرها: زنان جوان تا میانسال که به دنبال صداهای تأثیرگذار در اقتصاد خلاق هستند.
بچههای تیکتاک: نوجوانانی که اطلاعات خود را از طریق ویدیوهای کوتاه و سریع دریافت میکنند.
مادربزرگهای عصر جدید: مصرفکنندگان اخبار در فیسبوک که به دنبال محتوای سبکتر هستند.
پدربزرگهای راستگرا: طرفداران فاکسنیوز، بهویژه شخصیتهای محبوب مانند تاکر کارلسون.
طرفداران ترامپ که از منابع خبری راستگرای جدید مانند چارلی کرک و جک پوزوبیک استفاده میکنند.
رزمندگان لیبرال: طرفداران راشل مدو، نیویورکتایمز و مجلات معتبر.
مصرفکنندگان برق نخبه: خوانندگان آکسیوس که به دنبال اخبار با کیفیت بالا هستند.
سرمایهداران: طرفداران وال استریت ژورنال، CNBC و اندرو راس سورکین.
متخصصانی که به دنبال اخبار مربوط به شغل یا صنعت خود هستند.
اکثریت نوظهور: لاتین تبارها و سیاهپوستان آمریکایی تحصیلکرده که به دنبال روزنامهنگاران و اینفلوئنسرهای مورد اعتماد هستند.
منفعل گرایان: افرادی که به طور کلی به اخبار علاقهای ندارند.
نتیجهگیری
این مقاله به خوانندگان هشدار میدهد که در دنیای جدید رسانهها، یافتن اخبار سالم و قابل اعتماد دشوارتر شده است. آنها باید تلاش بیشتری برای یافتن منابعی انجام دهند که به آنها کمک میکند تا درک کاملی از جهان داشته باشند.
نویسنده: سارا فیشر
تاریخ انتشار: axios
انتهای پیام/
|
نظر بدهید