شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| گزارش ها حاکی از آن است که کمپانی فیسبوک از برنامههای خود برای نمایش تبلیغات در پلتفرم پیام رسان واتساپ منصرف شده است.
طبق گزارشی که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد، فیس بوک برنامههای خود را برای واگذاری فضای تبلیغاتی در پلتفرم پیام رسان واتساپ کنار گذاشته است. بر اساس گزارش رسانههای خبری، همین تصمیم فیسبوک برای آوردن تبلیغات به پلتفرم این اپلیکیشن بود که حدود دو سال پیش سازندگان این اپ را برآن داشت تا از شرکت جدا شوند.
به نقل از منابع آگاه، واتساپ در ماههای اخیر تیمی اختصاصی را که برای تعیین بهترین راه ادغام تبلیغات در این پلتفرم تشکیل شده بود، منحل کرد و کار این تیم از کُد واتساپ حذف شد.
با این حال به گفته یکی از نمایندگان فیسبوک این شرکت همچنان برنامه اضافه کردن تبلیغات به بخش استاتوس (status) واتساپ را در سر دارد هر چند هنوز جدول زمانی خاصی برای اجرای آن اعلام نشده است.
این غول فعال در حوزه رسانههای اجتماعی مدتهاست که به فکر کسب درآمد از پلتفرم واتساپ است که در سال ۲۰۱۴ آن را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خرید. فیسبوک میگوید که در حال حاضر بیشتر روی قابلیتهایی متمرکز شده است که به کسب و کارها اجازه میدهد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.
منبع: ایرنا
نظر بدهید