
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– اگر از آنچه در اطرافتان می گذرد بی خبر باشید چگونه می توانید از تصمیم گیری ها مطلع شوید و یا طرح کاری خود را هماهنگ با آن ترسیم نمایید. شاید مدیریت تصمیم گرفته باشد فرد مجرب و با صلاحیتی را انتخاب کند و این همان ذهنیتی بود که شما داشتید تا به موقعیت بهتری دست یابید. در نتیجه باید نسبت به کنترل موقعیت ها حساس باشید و به عبارت ساده تر باید همیشه گوش به زنگ اخبار جدید و مهم باشید در غیر این صورت منتظر باشید تا سالها سکون و رکود را پشت میز فعلی خود تحمل کنید.
اما شخصیت شما به گونه ای است که از سخن چینی، غیبت و حرافی خوشتان نمی آید، شما حقایق انکار ناپذیر را می خواهید اما نه به قیمت از دست دادن شخصیت خود. بنابراین بهتر است مراقب باشید که:
– از ارتباطات مناسب و پسندیده برای کسب اطلاع از اداره ها و بخشهای دیگر استفاده کنید.
– به طور تمام و کمال در جلسه ها حاضر باشید یعنی تمام هوش و حواستان را بدهید تا حرفی، رفتاری و حتی نگاه معنی داری از قلم شما نیفتد.
– «پیش نویس های محرمانه» را به دقت گوش دهید و مراقب کسانی باشید که به هر ترفندی دست می زنند تا واقعیت ها را بپوشانند.
– خواسته های مدیران را بشناسید و در جهت آنها حرکت کنید.
– به رسانه ها و اخبار آنها اهمیت دهید. اطلاعات به ظاهر ناچیزی که به دست می آورید همان اطلاعات محرمانه ای است که قرار است از طریق رسانه ها به گوش اداره های دیگر، شرکت های جدید و رقبای شما برسد، قبل از آنها به این اطلاعات دست یابید. با این کار همیشه یک قدم جلوتر از همکاران و رقبای خود هستید.
لازم است سرتان را بالا بگیرید ، چشم بصیرت خود را باز کنید و اطرافتان را به دقت
کنکاش کنید. شاید گروه پیشروی کند و وقتی سرتان را بلند می کنید ببینید که تنها و در همان نقطه اول ایستاده اید . این یعنی «در جا زدن» که نشان می دهد شما با دیگران همگام نیستید.
کلام آخر:
دانایی به نادانی ترجیح دارد حتی اگر نخواهید از دانایی خود جهت جلو زدن از دیگران استفاده کنید.
منبع: صد قانون کار
|
نظر بدهید