همایش استانداردسازی مدیریت روابط عمومی در شیراز برگزار شد

همایش استانداردسازی مدیریت روابط عمومی با حضور بیش از 150 نفر از مدیران و کارشناسان استان فارس با مدیریت انجمن روابط عمومی استان فارس در هتل همای شیراز برگزار شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) همایش استانداردسازی مدیریت روابط عمومی با حضور بیش از 150 نفر از مدیران و کارشناسان استان فارس با مدیریت انجمن روابط عمومی استان فارس در هتل همای شیراز برگزار شد.


در این همایش یک روزه که در دو بخش صبح با عنوان تبلیغات برای روابط عمومی و روابط عمومی برای تبلیغات و همچنین عصر با عنوان استانداردسازی مدیریت روابط عمومی برگزار شد دکتر احمد یحیایی ایله ای مدرس و مشاور روابط عمومی به سخنرانی پرداخت.


دکتر یحیایی ایله ای در کارگاه صبح با عنوان تبلیغات برای روابط عمومی و روابط عمومی برای تبلیغات با اریه مدل و الگوی ارتباط آفرینی اظهار داشت: تبلیغات، اطلاع رسانی و روابط عمومی مهمترین شیوه های توسعه ارتباطات است که بایستی هر کدام از انها در جای خودشان مورد استفاده قرار گیرند و افراط و تفریط در بکارگیری انها آفت اصلی ارتباطات است.


استاد علوم ارتباطات بیان کرد: آسیب شناسی تبلیغات نشان می دهد که تبلیغات روابط عمومی ها پرهزینه و کم اثر است و از طرفی دیگر افراط در رویکرد تبلیغاتی در روابط عمومی های کشور ماهیت و موجودیت مردمداری را در روابط عمومی ها بسیار کمرنگ کرده است و از همین روی ارزش روابط عمومی در سازمانها کاهش یافته است.


همچنین دکتر یحیایی ایله ای در در کارگاه “استانداردسازی روابط عمومی” با تعریف استاندارد گفت: استاندارد کدها، واژه‌ها، رفتارهایی است که برای گروهی یا همه افراد معنای یکسان را منتقل کند.


یحیایی ایله ای با بیان اینکه استانداردسازی به حرفه‌ای شدن در کار منجر می‌شود، بیان کرد: بسیاری از اوقات باید کارها در قالب شکل و عدد بیان کرد تا مقهوم علمی کارها درست تر و دقیق تر منتقل شود.


وی با اشاره به مزایای استانداردسازی گفت: استانداردسازی سبب افزایش کیفیت، افزایش بهره‌وری و حمایت از پژوهش و نوآوری می‌شود. همچنین کمک می کند که درک یکسانی از فعالیتها برای کارشناسان و مدیران بوجود بیاید.


دکتر یحیایی ایله ای عنوان کرد: وقتی از استانداردسازی صحبت می کنیم منظورمان از جایگاه روابط عمومی در سازمان، شرح وظایف کارکنان، شایستگیهای علمی و عملی کارگزارن روابط عمومی، فرمتهای برنامه ریزی و ارزیابی و تحقیق و فرایندهای اجرایی فعالیتهای کلیدی سازمان روابط عمومی است.


یادآور می شود در افتتاحیه این همایش علمی مسعود عطائی نژاد رئیس انجمن روابط عمومی استان فارس بیان کرد: نیازی جدی برای توسعه علمی روابط عمومی در کشور وجود دارد و لازم است روابط عمومی های استان با انتخاب رویکرد علمی و انجام و اجرای فعالیتهای مطالعاتی و برنامه ریزی توان خود را برای اثرگذاری مثبت در سازمانها و خدمت به مردم افزایش دهند.