هر کارگزار روابط عمومی این کار را انجام دهد

دایان شوارتز – «روابط عمومی روز به روز جایگاه رهبری خودش را در شبکه های اجتماعی از دست می دهد.» این جمله ای است که توسط یکی از شرکت های جدید ارائه دهنده ابزارهای نظارت و ارزیابی رسانه اجتماعی مطرح شده است.


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دایان شوارتز- «روابط عمومی روز به روز جایگاه رهبری خودش را در شبکه های اجتماعی از دست می دهد.» این جمله ای است که توسط یکی از شرکت های جدید ارائه دهنده ابزارهای نظارت و ارزیابی رسانه اجتماعی مطرح شده است. در واقع وی زمانی که من درباره مخاطبان هدف آنها سوال کردم، با این پاسخ وی روبرو شدم. او گفته خود را اینچنین ادامه داد: «روابط عمومی خیلی راحت شده است.» و اکنون بازاریابی و تبلیغات و خدمات خودکار دارند جای آن را در رسانه های اجتماعی می گیرند.


بگذارید بگویم ما یک اختلاف دوستانه بر سر ادعای وی داشتیم، همچنین من از نقش روابط عمومی در رسانه های اجتماعی دفاع کردم و داستان هایی را از پی آر نیوز در برقراری ارتباط روابط عمومی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتم. اما همانطور که می دانید تصورات گاهی می توانند بر مبنای واقعیت باشند.


اگر بخشی از بازار وجوددارد که از نقش واسط روابط عمومی ارزش زدایی می کند، آنگاه هر متخصص روابط عمومی نیاز دارد که کار به مراتب بیشتری در فضای رسانه های اجتماعی انجام دهد و فعالیت های خودش را بر روی مواردی متمرکز کند که قابل ارزیابی هستند و برای سازمان اهمیت دارند. نکته مهم اینجاست، که ما نیازمند کسب اطمینان از موفقیت داستان هایی هستیم که منتشر می کنیم. این داستان ها باید به گونه ای موثر و منظم تنظیم شوند. این یکی از چیزهایی است که هر شخصی در روابط عمومی باید برای پیشبرد حرفه ارتباطات خود انجام دهد.


باید از استعاره کودکان پینه دوز بدون کفش درس بگیریم. به عنوان یک ارتباطگر، شما فعالیت های گوناگون روابط عمومی را انجام می دهید. روزهای شما مملو از سخن گفتن با ذینفعان، نگارش، گوش دادن، ارزیابی و اجرای برنامه هاست. آیا گاهی فراموش می کنید که باید از داستان های موفق روابط عمومی تان استفاده کنید؟ این آخرین مایل تلاش های شماست: که ارتباط موفق خود را نه تنها با مافوق خود بلکه با رسانه ها و همتایان خود در بازار، مالی، منابع انسانی، تحقیق و توسعه، آی تی و فروش حفظ کنید. من می خواهم فکر کنید پینه دوز در نهایت متوجه شد که فراموش کرده است که برای فرزندان خود کفشی درست کند. روابط عمومی نیاز دارد که همان اندازه که برای سازمان کار می کند فعالیت هایی را نیز برای کار خویش انجام دهد.


منبع: http://www.prnewsonline.com