نگرش مخاطب محوری، ضامن توفیق و تعالی روابط‌عمومی‌هاست

مهندس منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر کل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رویکرد بالادستی و برخاسته از اراده ریاست سازمان را در پیش گرفته که امروزه به وضوح نمود آن در عرصه های ستادی و استانی قابل درک و ملموس است.

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| امروزه روابط‌عمومیها می بایست در عرصه کار و تلاش حرفه ای، دیپلماسی فعال عمومی با نگرش کامل به تمام جوانب و زوایا را در پیش بگیرند.


صرفا تولید و انتشار بی هدف محتوا بدون پیگیری و دریافت بازخورد، روابط‌عمومی‌ها را به مقصدی رهنمون نخواهد کرد.


روابط‌عمومی ها باید یک نگاه پلتفرمی درست، دقیق و کامل داشته و تمامی جوانب متصور در حوزه های کاری را پوشش داده و به صورت متوازن عمل کنند.


در این راستا، روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رویکرد بالادستی و برخاسته از اراده ریاست سازمان را در پیش گرفته که امروزه به وضوح نمود آن در عرصه های ستادی و استانی قابل درک و ملموس است.


رویکرد ریاست سازمان این است که روابط‌عمومی سازمان و بخش حمل و نقل باشید نه روابط‌عمومی ریاست سازمان و حتی فراتر از آن روابط‌عمومی مردم ایران باشید و در واقع دینتان را نسبت به مردم ادا کرده و رضایت آنان را کسب کنید.


هر چه روابط‌عمومی‌ها به این سمت و سو پیش بروند، موفق و تاثیر گذار خواهند بود در غیر این صورت، توفیق لازم حاصل نخواهد شد.        

                              
بنابراین می طلبد که روابط‌عمومی گفتمان جدیدی را به وجود آورد و گفتمان جدید صرفا به معنای گفت و گو نیست بلکه می تواند با فعل و عمل متناسب با نیاز مخاطبان حاصل شود. در چنین شرایطی، روابط‌عمومی ها باید اقدامات ابداعانه و ابتکاری با در نظر گرفتن مسائل روز و شرایط جدید انجام دهند.


روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده تا با بهره گیری از این استراتژی، فعالیت های خود را به پیش برده و تقریبا توانسته چه از نظر ابزاری، چه محتوایی و پوشش رویدادها در مواقع بحرانی و مسائل مختلف، درخشش لازم را داشته باشد و حتی این درخشش و تجربه به قدری غنی و ارزشمندی است که اگر شرایطی مهیا شود، می تواند به بسیاری از روابط‌عمومی ها و طالبان حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی منتقل کند.


لذا با این رویکرد یقین داریم که کارهای انجام شده طی این مدت به صورت هدفمند بوده و اگرچه مقدار آن کم است و با انتظاری که از خودمان با این گستره کاریمان داریم، به طور کامل برآورده نشده ولی در حد توان تلاش کرده و تلاش خواهیم کرد تا رضایت کاربران سازمان فراهم شود.


البته این رضایتمندی نتیجه حرکت و تلاش دسته جمعی و فعالیت تیمی روابط‌عمومی سازمان است و فعالیت هایی که در ادامه ارایه می شود، حاصل همین همدلی و نگاه استراتژیک ریاست سازمان و به تبع آن پذیرش و باور آن توسط مجموعه همکاران روابط‌عمومی می باشد.


ان شاالله بتوانیم از این پس، بیشتر و بیشتر در این مسیر گام برداشته و در جهت رضایت ذینفعان و مخاطبان سازمان تلاش کنیم.


موفق باشید