شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در روابط عمومیها لازم است نگاه اجتماعی پررنگتر شود و کارها با تعامل بیشتری با مردم انجام گیرد.
مهندس “ستار محمودی” در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: مشترکان آب و برق شرکای وزارت نیرو هستند و بیشتر آنان کسانی هستند که بیش از 50 سال است با وزارت نیرو مشارکت دارند؛ روابط عمومیها باید با این شرکا تعامل بیشتری داشته باشند و باید بدانیم ما در جایگاه خدمتگذاری مردم کار میکنیم.
وی ادامه داد: در دولت جدید قرار شده تا در وزارت نیرو تغییر مسیری نسبت به گذشته اتفاق بیافتد و بهجز صیانت از آب، حفظ و بهرهبرداری مناسب از این نعمت خدادادی، نحوه ارتباط با مردم، تبیین حقوق مردم؛، کیفیت خدمات و چگونگی تعامل بیشتر روابط عمومیها با مردم مورد بازنگری قرار گیرد.
قائممقام وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در برنامه های فنی و وجوه دیگر برنامهریزی اصلاحات تدریجی و کیفی را اولویتبندی کرده است، افزود: در حوزه روابط عمومیها نیز لازم است بهتدریج نگاه به حوزه اجتماعی پررنگتر شود و کارها با تعامل بیشتری بهکمک مردم انجام پذیرد تا اصطلاح روابط عمومی پلی بین مردم و مسئولان تحقق عینی پیدا کند.
وی با بیان اینکه باید روش خود را در برخورد با مردم اصلاح نماییم و با آنان با ملاطفت و شفافیت روبرو شویم، خاطر نشان کرد: ادبیات کلامی و رفتاری مناسب و شیوههای درست ساختاری میتواند بسیاری از مشکلات صنعت آب و برق را حل نماید.
محمودی با بیان اینکه برخورد ناشفاف و عدم پاسخگویی مناسب و دادن وعدههای پوچ به ارباب رجوع میتواند اعتماد مشترکان را از ما سلب نماید، اظهارداشت: در سالهای گذشته با توجه به کمبود بارشها و محدودیت آبی، وقتی شفاف با مردم صحبت کردیم و از آنان خواستیم تا مدیریت مصرف را بهکار بندند، آنان نیز بهخوبی دولت و وزارت نیرو را همراهی کردهاند و ما با مشارکت مردم توانستیم چالش سالهای گذشته را بهخوبی پشت سر بگذاریم.
محمودی اضافه کرد: زمانی میتوانیم روابط عمومی موفقی باشیم که بتوانیم دغدغه آب و برق کشاورزان، صنعتگران و سایر شهروندان را در محیطی صمیمی و آرام راهبری کنیم، بهطوریکه آنان یقین کنند آب و برق حق خود و سایر مصرفکنندگان است و باید با تعامل با یکدیگر به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.
منبع: پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)
|
نظر بدهید