نگاه اجتماعی روابط عمومی‌ها باید تقویت شود

در دولت جدید قرار شده تا در وزارت نیرو تغییر مسیری نسبت به گذشته اتفاق بیافتد و به‌جز صیانت از آب، حفظ و بهره‌برداری مناسب از این نعمت خدادادی، نحوه ارتباط با مردم، تبیین حقوق مردم؛، کیفیت خدمات و چگونگی تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها با مردم مورد بازنگری قرار گیرد.

نگاه اجتماعی روابط عمومی‌ها باید تقویت شود

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در روابط عمومی‌ها لازم است نگاه اجتماعی پررنگ‌تر شود و کارها با تعامل بیشتری با مردم انجام گیرد.


مهندس “ستار محمودی” در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: مشترکان آب و برق شرکای وزارت نیرو هستند و بیشتر آنان کسانی هستند که بیش از 50 سال است با وزارت نیرو مشارکت دارند؛ روابط عمومی‌ها باید با این شرکا تعامل بیشتری داشته باشند و باید بدانیم ما در جایگاه خدمت‌گذاری مردم کار می‌کنیم.


وی ادامه داد: در دولت جدید قرار شده تا در وزارت نیرو تغییر مسیری نسبت به گذشته اتفاق بیافتد و به‌جز صیانت از آب، حفظ و بهره‌برداری مناسب از این نعمت خدادادی، نحوه ارتباط با مردم، تبیین حقوق مردم؛، کیفیت خدمات و چگونگی تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها با مردم مورد بازنگری قرار گیرد.


قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در برنامه های فنی و وجوه دیگر برنامه‌ریزی اصلاحات تدریجی و کیفی را اولویت‌بندی کرده است، افزود: در حوزه روابط عمومی‌ها نیز لازم است به‌تدریج نگاه به حوزه اجتماعی پررنگ‌تر شود و کارها با تعامل بیشتری به‌کمک مردم انجام پذیرد تا اصطلاح روابط عمومی پلی بین مردم و مسئولان تحقق عینی پیدا کند.


وی با بیان اینکه باید روش خود را در برخورد با مردم اصلاح نماییم و با آنان با ملاطفت و شفافیت روبرو شویم، خاطر نشان کرد: ادبیات کلامی و رفتاری مناسب و شیوه‌های درست ساختاری می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت آب و برق را حل نماید.


محمودی با بیان اینکه برخورد ناشفاف و عدم پاسخگویی مناسب و دادن وعده‌های پوچ به ارباب رجوع می‌تواند اعتماد مشترکان را از ما سلب نماید، اظهارداشت: در سال‌های گذشته با توجه به کمبود بارش‌ها و محدودیت آبی، ‌وقتی شفاف با مردم صحبت کردیم و از آنان خواستیم تا مدیریت مصرف را به‌کار بندند، آنان نیز به‌خوبی دولت و وزارت نیرو را همراهی کرده‌اند و ما با مشارکت مردم توانستیم چالش سال‌های گذشته را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.


محمودی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم روابط عمومی موفقی باشیم که بتوانیم دغدغه آب و برق کشاورزان، صنعتگران و سایر شهروندان را در محیطی صمیمی و آرام راهبری کنیم، به‌طوریکه آنان یقین کنند آب و برق حق خود و سایر مصرف‌کنندگان است و باید با تعامل با یکدیگر به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)