متخصصان روابطعمومی محلی این فرصت را داشتند که با یک پانل برجسته از روزنامهنگاران خودرو درگیر شوند و بینشی در مورد چشمانداز در حال تحول رسانههای خودرو و نیازهای خاص خبرنگاران صنعت به دست آورند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در اوایل این ماه، بخش دیترویت انجمن روابطعمومی آمریکا (PRSA) میزبان رویداد حضوری با عنوان “اتصال به رسانههای خودرو” بود.
متخصصان روابطعمومی محلی این فرصت را داشتند که با یک پانل برجسته از روزنامهنگاران خودرو درگیر شوند و بینشی در مورد چشمانداز در حال تحول رسانههای خودرو و نیازهای خاص خبرنگاران صنعت به دست آورند.
در اینجا برخی از نکات کلیدی از این رویداد آورده شده است:
موضوعات داغ
خودروهای برقی: خبرنگاران به دنبال داستانهایی در مورد خودروهای برقی، بهروزرسانیهای مربوط به طرح های تجاری خودروسازان و تامینکنندگان، و همچنین فناوریهای نوآورانه در این زمینه هستند.
سرمایهگذاری و توسعه: سرمایهگذاریها و توسعههای جدید در صنعت خودرو، بهویژه در زمینههایی مانند خودروهای خودران و فناوریهای متصل، مورد توجه خبرنگاران است.
تاثیر شغلی: خبرنگاران علاقهمند به گزارش در مورد تأثیر اخبار صنعت بر مشاغل، از جمله ایجاد شغل و فرصتهای جدید هستند.
نکاتی برای ارائه داستانهای تان:
تحقیق کنید: قبل از نزدیک شدن به یک خبرنگار، در مورد آنها و نشریه شان تحقیق کنید. این به شما کمک میکند تا بفهمید چه نوع داستانهایی را پوشش میدهند و چگونه میتوانید بهترین زاویه را برای داستان خود پیدا کنید.
آماده باشید تا جزئیات را ارائه دهید: خبرنگاران به دنبال اطلاعات دقیق و قابل اعتماد هستند. آماده باشید تا در مورد داستان خود، از جمله آمار، ارقام و نقلقولهای کارشناسان، جزئیات ارائه دهید.
به موقع باشید: مهلت های خبرنگاران را جدی بگیرید و همیشه به تعهدات خود عمل کنید.
مختصر و گویا باشید: خبرنگاران وقت زیادی برای خواندن مطالب طولانی ندارند. داستان خود را مختصر و گویا نگه دارید و بر نکات کلیدی تمرکز کنید.
قابل دسترس باشید: پس از ارسال داستان خود، برای پاسخگویی به سوالات خبرنگار و ارائه اطلاعات بیشتر در صورت نیاز، در دسترس باشید.
نکاتی برای ایجاد روابط با خبرنگاران
شخصیت خود را بسازید: با خبرنگاران در رویدادهای صنعت و به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. رابطهای مبتنی بر اعتماد و احترام ایجاد کنید.
ارزش ارائه دهید: یک منبع ارزشمند برای خبرنگاران باشید. به آنها اطلاعات و بینشهایی ارائه دهید که نمیتوانند در جای دیگری پیدا کنند.
صبور باشید: ایجاد روابط زمان میبرد. انتظار نداشته باشید که یک شبه با هر خبرنگاری رابطه نزدیکی برقرار کنید.
موضوعات دیگر
هوش مصنوعی: در حالی که هوش مصنوعی برای کارهایی مانند رونویسی استفاده میشود، هیچ یک از پنلها از آن برای نوشتن محتوای خبری استفاده نمیکنند.
اخبار تحریم شده: ارائه یک داستان تحت تحریم میتواند در موارد خاصی مفید باشد، اما باید با احتیاط انجام شود.
رویدادهای صنعت: خبرنگاران فرصتهای محدودی برای حضور در رویدادهای صنعت دارند، بنابراین مطمئن شوید که ارزش پیشنهادی واضحی برای آنها ارائه میدهید.
کاهش تمرکز بر نمایشگاههای تجاری: خودروسازان به طور فزایندهای به جای نمایشگاههای تجاری، رویدادهای فناوری خود را برگزار میکنند.
با پیروی از این نکات، میتوانید شانس خود را برای به دست آوردن پوشش رسانهای در نشریات مهم خودرو افزایش دهید.
منبع انگلیسی: landispr
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید