شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو شوارتز-«هیچکس دیگر نمی خواند.» نظر دیروز سه شنبه در طول اجلاس رسانه اجتماعی پی آر نیوز (با طعم فناوری) دریافت کشد. و اگرچه این بیانیه تا حدی اغراق می کرد، شک نیست که داستانسرایی بصری امروزه توانسته است تا حد قابل توجهی وارد حوزه نگارش و داستانسرایی متنی شود و بیشتر از داستانسرایی متنی بر مخاطبان اثرگذار باشد.
اینکه چگونه داستان خود را با استفاده از تصاویر بیان کنیم که بتوانیم آن را در مرکز صفحه پینترست یا اینستاگرام مشاهده کنیم یکی از دغدغه های روابط عمومی هاست. این موضوع بخشی از یک کنفرانس یکروزه بود که قرار بود طی آن به ابعاد گسترده رسانه های اجتماعی و پیامرسانی در این رسانه ها پرداخته شود.
پینترست و اینستاگرام متخصصان روابط عمومی را قادر می سازند که داستان های خود را با استفاده از تصاویر و ایماج ها بیان کنند. یک تصویر برابر هزاران واژه است و این مساله در عصر رسانه های اجتماعی می تواند ارزش قابل توجهی در موارد نسل های پیشرو و فروش های آتی داشته باشد.
دنی اولسون مدیر وبر سندویک، می گوید که مهمترین عنصر در داستانسرایی بصری این است که به خاطر داشته باشیم مصرف کنندگان دوست دارند محتوای آن ابزار را در کجا ببینند. وی برخی نکات را در باب استفاده بهینه از اینستاگرام و پینترست برای اهداف روابط عمومی مطرح کرد که در این نوشتار به آنها می پردازیم.
• پینترست
یک بانک از تصاویر تایید شده فراهم کنید که در تمام کانال های رسانه اجتماعی منتشر شود.
اگر شما تیم طراحی اختصاصی ندارید، یک دسته از ابزارها برای بهینه سازی داستانسرایی بصری شما وجود دارد. این ابزارها شامل پیک مانکی می شوند که به شما در بارگزاری تصاویر در محتوایتان کمک می کنند، ابزارهای تغییر سایت تصاویر اجتماعی که کمپین تصاویر را برایتان ممکن می سازند و آنها را دوباره قالب بندی کرده و برای شبکه های اجتماعی بیشماری به اشتراک می گذارند. پیکورا نیز به شما اجازه می دهد که بیشترین پین کننده های خود را شناسایی کنید.
• اینستاگرام
از اینستاگرام برای فروش نرم استفاده نکنید. بلکه از آن برای نشان داده اینکه چگونه کالایتان تولید شده و برای منافع مصرف کننده گان پخش می شود، استفاده کنید. سعی کنید که تصاویری را در اینستاگرام قرار دهید که با گوشی تلفن همراه، آی فون یا آی پد خود گرفته باشید. زیرا اینستاگرام اساسا یک بستر نرم افزاری موبایلی است و بنابراین توصیه می شود از همان گوشی خود عکاسی کنید و به طور مستقیم آن را در شبکه اجتماعی مورد نظر بارگزاری نمایید.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/03/pr-tips-on-how-to-harness-instagram-and-pinterest/?hq_e=el&hq_m=2893845&hq_l=7&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید