شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–||در چند سال اخیر، مشخص شده است تأثیرگذارانی که برندهای کمتری را تبلیغ میکنند، معتبرتر از کسانی هستند که با چندین برند مختلف به طور ثابت تبلیغ میکنند. برعکس، برندها بیان داستانهای خود را تنها در یک پست تأثیرگذار چالش برانگیز میدانند و در نتیجه محبوبیت سفیران برند نیز افزایش مییابد.
از لحاظ تاریخی، اینفلوئنسرها جایگاه و شهرت خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کرده اند و در آنجا باقی مانده اند. آنچه اخیراً دیدهایم این است که اینفلوئنسرها خطوط نفوذ سنتی را محو میکنند و به پلتفرمهای دیگر، مانند کتابها، برنامههای تلویزیونی و غیره، با فرصتهای بیشتری برای کسب درآمد از مخاطبان خود گسترش میدهند. در حالی که همکاری با برندها همچنان بخش قابل توجهی از درآمد افراد تأثیرگذار را تشکیل می دهد، سایر منابع درآمد همچنان سهم بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.
یک نظرسنجی اخیر که توسط HypeAuditor انجام شد، نشان داد که شغل یک تأثیرگذار ممکن است آنقدر که به نظر می رسد سودآور نباشد. اینفلوئنسرها به طور متوسط ماهیانه 2970 دلار از حساب اینستاگرام خود درآمد دارند، در حالی که میکرو اینفلوئنسرها (بین 1000 تا 10000 فالوور) به طور متوسط 1420 دلار در ماه و اینفلوئنسرها با بیش از 1 میلیون دنبال کننده به طور متوسط 15536 دلار در ماه درآمد دارند. در نتیجه، تنها 4 درصد از پاسخ دهندگان با درآمد یک حساب زندگی می کنند.
منع پلتفرمهای فیسبوک و اینستاگرام از ارسال پست توسط برخی اینفلوئنسرها نشاندهنده نیاز فوری اینفلوئنسرها به تنوع بخشیدن به جریانهای درآمدی خود برای جلوگیری از تأثیر منفی در صورت تکرار حادثه مشابه در آینده است.
اینفلوئنسرهای مجازی سال آینده جایگاه خود را در دنیای نفوذ اجتماعی مستحکم کرده و معاملات برندهای بیشتری را تضمین می کنند.
شکی نیست که فرصت های بازاریابی برای اینفلوئنسرها در سال آینده به طور نامحدود رشد خواهد کرد. با تغییرات فراوان در اینفلوئنسر مارکتینگ که در سال 2021 مشاهده شد، میتوان انتظار داشت که اینفلوئنسرها با تغییرات سریع سازگار شوند و با زمان گسترش بازار دیجیتال شکوفا شوند. با گسترش رسانه های اجتماعی، دنیای اینفلوئنسرهای دیجیتال در سال 2022 همگام با آن خواهد بود.
منبع انگلیسی:
publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
الکساندر فرولوف | 21 دسامبر 2021 | تحلیل، روابط عمومی
نظر بدهید