شارا، زهرا بابازادگان- نمایندۀ روابط عمومی در مُد خالق همهمهای دربارۀ جدیدترین طرحها است. دنیای مُد به حرکتهای خلاقی وابسته است که توجه مردمان آگاه به لباس و پوشاک را جلب کرده حفظ نماید. نقش نمایندۀ روابط عمومی در این صنعت بسیار اهمیت دارد زیرا برای شرکتهایی که مشتری او هستند در دنیا وجهه ایجاد میکند. این شخص مسئول بازاریابی جدیدترین مُدها به نحوی خلاق است تا در میان روزنامهنگاران و وبلاگ نویسان صاحب نفوذ همهمهای پدید آورد.
ایجاد روابط مطبوعاتی
ترویج و پیشبرد تجارت مُد هدف شماره یک نمایندۀ روابط عمومی در این زمینه است. لیندزی گرین، مدیر ارتباطات شرکت جیل استوارت، در مصاحبۀ سال 2011 با The Gloss افشا کرد که بیشتر وقتش را صرف انتشار مطلب دربارۀ خط مشی شرکت میکند. این امر متضمن کار کردن با ویراستارانی است که مقالاتی دربارۀ شرکت برای مجلات پیشرو مُد مینویسند. تولید مطالب لازم برای مطرح کردن نام شرکت در رسانهها نیاز به ذهنی تجارتمحور و نیز علاقه به مُد دارد.
ایجاد عنوان وعلامت تجاری
ایلین کوآن، مدیر ارشد روابط عمومی بی (The Bay)، میگوید که بخش مهمی از وقتش به برنامهریزی و اجرای نمایشها و اسیر رویدادهای تبلیغاتی اختصاص میدهد. طبق مصاحبهای که در سال 2011 با مجلۀ مُد لاو سوئینگ (Love Sewing) نمود، مدعی است که وجه مهم شغلش در روابط عمومی تعریف روشن واضحی از عنوان تجاری شرکتش و حفظ آن است. نمایندگان موفق روابط عمومی باید سعی کنند تبلیغات خود را منسجم و یکپارچه نگه دارند که لازم است در این کار هرگز پیام مخلوط و ترکیبی ارسال نکنند. مثلاً، اگر سیاست شرکت شما همساز و هماهنگ با لباس حرفه ای است، باید رویدادهای به سبک حرفهای داشته باشید که مشتریان علاقمند به آن مسیر و جایگاه را جلب نماید.
انتقال پیام
متخصصین روابط عمومی مُد وقت زیادی را صرف تعاملات با کارکنان شرکت، از جمله طراحان و مدیران بازاریابی، و نیز فروشندگان و مشتریان مینمایند. متخصص روابط عمومی خریداران عمده و کلیدی را تشویق میکند سیاست مُد را اجرا نمایند یا آن را در رویدادها و اجتماعات ترویج دهند. مهارتهای مطلوب ارتباطی ضرورت اساسی دارد.
رسیدگی به شکایات
نمایندگان روابط عمومی مُد ممکن است انتظار داشته باشند که مرتباً به شکایات رسیدگی کنند. آنها ممکن است ملزم باشند رضایت مشتریان را در رابطه با ارسال نادرست یا با تأخیر، کالای آسیب دیده یا سایر سوءتفاهمات تأمین کنند. آنها باید آمادگی داشته باشند که لبخند بزنند، گوش دهند و در کمال بشاشت به حل و فصل شکایات مشتریان بپردازند تا رضایت مشتری حاصل شود و اعتماد نماید که به طور مستقیم با شما کار کند.
دربارۀ مؤلف
لیزا مونی مدت هجده سال نویسندۀ حرفهای بوده است. او با مشتریان گوناگون از جمله بسیاری از شرکتهای که در فهرست 500 شرکت برتر قرار دارند، از جمله شرکت پینکرتون کار کرده است. او برای بسیاری از مؤسسات انتشاراتی، از جمله “دنیای زن”، “حیات پسر” و “افقهای تیره” مطلب نوشته است. مونی دارای مدرک کارشناسی در زبان انگلیسی و نیز در زیستشناسی دارد که از دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت اخذ کرده است.
http://www.worldwidelearn.com/business-career/article/the-importance-of-public-relations.html
|
نظر بدهید