شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || هوش مصنوعی که این روزها نگرانی در خصوص تعطیلی برخی کسب و کارها را افزایش داده، در حوزه فرهنگ و هنر نیز ورود کرده است. در جهان مملو از تحولات فناوری، انقلاب فناوری رسانه همه مرزهای سنتی را پشت سر گذاشت و به لطف هوش مصنوعی و متاورس، توجه همه جهانیان را به خود جلب کرد. به لطف هوش مصنوعی و متاورس، بازتولید شخصیتهای مشهور علمی، تاریخی، سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی و حتی سرگرمی که سالها پیش فوت کرده اند و مشاهده تجربیات جدید آنها امکان پذیر شده است.
سایت عربی 21 در گزارشی آورده است: در صنعت سینما، فناوری پیشرفته به سازندگان فیلمها کمک میکند جلوههای ویژه حیرت انگیز و منحصر به فردی تولید کنند. هوش مصنوعی میتواند صحنهها را خلق و کارگردانی کند و با بزرگترین فیلمنامه نویسان و کارگردانان جهان به رقابت بپردازد. هوش مصنوعی میتواند حتی کادر تصویربرداری و هنرپیشگان مجازی را به شکلی حیرت انگیز خلق کند. جالب اینجاست که به لطف این فناوری ابتکاری و کارآمد، بر میزان سرمایه گذاری و درآمد صنعت سینما در جهان افزوده شده است.
در دنیای اخبار نیز هوش مصنوعی شایستگی خود را در مقابله با خبرهای جعلی به اثبات رسانده است چرا که میتواند اطلاعات را به شکلی هوشمندانه تحلیل و درباره درستی و اعتبار خبر از طریق تحلیل محتوا و شناسایی منابع آن اظهار نظر کند. هوش مصنوعی همچنین ترجمه محتوای خبری را تسریع و تسهیل میکند که موجب انتشار گستردهتر و سریعتر محتوای رسانهای خواهد شد.
هوش مصنوعی و متاورس همچنین به ابزاری مهم در صنعت تولید آگهیهای تجاری تبدیل شده است چرا که به شرکتها امکان میدهد تولیدات و خدمات خود را به شیوههایی ابتکاری معرفی کنند. به لطف این پیشرفت مهم، هوش مصنوعی توانسته است مقاله بنویسد و محتوای تبلیغاتی تولید کند که تشخیص دادن آن از تولیدات انسانی دشوار است.
در زمینه تاثیرگذاری و پیش بینی رویکردهای جامعه نیز هوش مصنوعی با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از شبکههای اجتماعی میتواند رفتار رای دهندگان یا مصرف کنندگان ترجیحات آنها را پیش بینی کند و سپس با تولید محتوای متناسب با رویکردهای جامعه، بر افراد جامعه تاثیر بگذارد.
منبع: روزنامه اطلاعات
انتهای پیام/
نظر بدهید