شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| نتایج این مطالعه نشان می دهد که استفاده از تصاویر هیجانی می تواند یک استراتژی مؤثر برای تغییر نگرش و رفتارهای پیرامون تغییرات آب و هوایی و سایر موضوعات محیطی باشد. تصاویر با بار احساسی بیشتر به عنوان تصاویر ذهنی درونی می شوند که در تعیین اهداف رفتاری نقش دارند.
متخصصان روابط عمومی که با چالش دشوار تغییر نگرش نسبت به مسائل زیست محیطی روبرو هستند باید ارزیابی کنند که کدام تصاویر، تصاویر ذهنی واضح ایجاد می کنند و از آنها در ارتباطات خود استفاده کنند.
ارتباطات زیست محیطی اغلب از تصاویر جهانی یا انتزاعی استفاده می کند که به انتقال ارتباط شخصی کمک نمی کند. درعوض، تصاویری که اطلاعات مشخصی در مورد مسائل زیست محیطی مانند تأثیرگذاری بر فضاهای محلی یا آشنا ارائه می دهند، مناسب تر هستند. این استراتژی ممکن است برای برقراری ارتباط با مباحث دیگری که درک و ارتباط با آنها دشوار است نیز مفید باشد.
تغییر نگرش و رفتار مردم در مورد تغییر اوضاع و احوال و سایر مسائل زیست محیطی می تواند دشوار باشد زیرا آنها اطلاعات را بسیار پیچیده می یابند یا تأثیر آن را در نظر نمی گیرند. ارائه تصاویر، مانند عکس ها، یک استراتژی ارتباطی است که معمولاً مورد توجه قرار می گیرد، زیرا آنها توجه را به خود جلب می کنند، واکنش های احساسی را برانگیخته و اطلاعات پیچیده را به روشی قابل دسترسی تر منتقل می کنند.
ویژوالها همچنین از پیشرفت تصاویر ذهنی پشتیبانی می کنند که به تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در اهداف و رفتار کمک می کند. با این حال، تحقیقات در مورد نحوه استفاده از تصاویر محیطی در رسانه ها نشان می دهد که آنها بیش از حد انتزاعی هستند یا فاقد زمینه کافی برای ارائه تغییرات آب و هوایی به عنوان یک موضوع مربوط به شخص هستند. در نتیجه، افراد تصاویر را در تصاویر ذهنی خود درونی نمی کنند.
این یافته ها نشان می دهد که تصاویر محیطی که در رسانه ها یدیده می شوند، به عنوان تصویری ذهنی که بر نگرش و رفتار تأثیر می گذارد، درونی می شوند. استفاده از تصاویری با بار هیجانی که نشانگر ارتباط شخصی است، می تواند به افراد در شکل گیری تصاویر ذهنی واضح تر کمک کند.
|
نظر بدهید