نقش آینده یک مدیر مدرن روابط‌عمومی

مهندس مسعود میرمحمدی مدیر محترم حوزه مدیر عامل، روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل مجتمع جهان فولاد سیرجان – بخش‌های روابط‌عمومی در سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی باید بر سرعت، همکاری داخلی، تجربه مخاطب و آسان‌سازی تلاش‌ها و فعالیت‌ها تمرکز کنند. این یک تغییر عمده در آنچه روابط‌عمومی انجام می‌دهد نیست، بلکه نحوه انجام اقدامات روابط‌عمومی به کمک فناوری دیجیتال است و از این طریق می‌توان تصویری قوی از آنچه که الگویی برای روابط‌عمومی مدرن است ایجاد کرد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رهبران روابط‌عمومی استراتژیک اکنون باید رهبری استراتژی‌هایی را بر عهده بگیرند که از فناوری دیجیتال به عنوان پایه و اساس ارتباطات جدید بین مخاطبان، کارمندان، تأثیرگذاران اجتماعی و گروه‌های ذینفع استفاده می‌کنند. پاداش شرکت‌ها و سازمان‌هایی که ارتباطات مرتبط را در زمان بیشترین نیاز ارائه می‌کنند، منجر به تعامل بالاتر، افزایش اعتماد، وفاداری و حتی کسب منافع اقتصادی بیشتر می‌شود.


متأسفانه، بیشتر متخصصان روابط‌عمومی هنوز برای تغییر این پارادایم‌ بزرگ و عظیم آماده نیستند. بسیاری از ابزارهای روابط‌عمومی مدرن موجود توسط مدیران ارشد روابط‌عمومی فعلی کاملاً درک نشده‌اند و متاسفانه تأثیر بالقوه این ابزارها حتی کمتر شناخته شده است. بسیاری از مدیران ارشد روابط‌عمومی هنوز به طور کامل تعریف یا قدرت ارتباط و تعامل در یک اکوسیستم دیجیتال را درک نمی‌کنند.


علیرغم نزول جایگاه روابط‌عمومی و فقدان اختیار و بودجه، برای روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها مهم است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای نوآوری و تعامل در کل بخش‌های خدمات‌دهی به مخاطبان و مشتریان استفاده کنند و تعامل دیجیتال و انسانی را در زمان واقعی با هم ترکیب کنند.


بخش‌های روابط‌عمومی در سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی باید بر سرعت، همکاری داخلی، تجربه مخاطب و آسان‌سازی تلاش‌ها و فعالیت‌ها تمرکز کنند. این یک تغییر عمده در آنچه روابط‌عمومی انجام می‌دهد نیست، بلکه نحوه انجام اقدامات روابط‌عمومی به کمک فناوری دیجیتال است و از این طریق می‌توان تصویری قوی از آنچه که الگویی برای روابط‌عمومی مدرن است ایجاد کرد.


یک سازمان روابط‌عمومی مدرن دارای سیستم‌هایی است که می‌تواند حجم زیادی از پیام‌ها و محتوا را به طور مداوم پردازش کند. همانند چالش تحول دیجیتال؛ مسئله اصلی که مانع از این تغییر و استفاده از ابزارهای مدرن می‌شود، عدم تعهد به همه تغییرات موردنیاز، بی‌توجهی به اهمیت و نقش ارتباطات در مراودات اجتماعی و سازمانی و همچنین عدم شفافیت در مورد بسیاری از تعاملات از جانب توامان مدیران ارشد سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌هاست.

یادمان باشه
– با توجه به اینکه تغییرات سریع‌تر اتفاق می‌افتند، مدیران ارشد روابط‌عمومی باید از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنند، از نوآوری حمایت کنند و بیش از هر زمان دیگری با تغییرات سازگار باشند.
– با تسریع تغییرات، اولویت‌بندی تبدیل شدن به یک مدیر ارشد روابط‌عمومی هرگز مهم‌تر یا به موقع‌تر از الان نبوده است.