شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)–|| سازمانها بیش از هر زمان دیگری برای ارتباطگران ارزش قائلاند.
به گزارش اختصاصی شارا، این یافته ها از نظرسنجی ارتباطات استراتژیک JOTW در سال 2021 که توسط Ned’s Job of the Week و Sword و Script Media انجام شد، به دست آمده است.
در چهارمین نظرسنجی سالانه از 300 نفر از متخصصان ارتباطات نظرسنجی شد. در پی یک سال پر فراز و نشیب، 80درصد سازمانها «موافق» یا «کاملاً موافق» هستند که اکنون سازمانها برای ارتباطگران ارزش بیشتری قائلاند.
وقتی از پاسخدهندگان در مورد اقدامات بهخصوصی که در این جهت انجام شده سوال شد، اکثراً گفتند اهمیت ارتباطات کارکنان (93 درصد) در مقایسه با پیش از همه گیری رشد کرده است. بیش از نیمی از آنها (64 درصد) پیش بینی می کنند که سازمانهایشان رویکردی ترکیبی از دورکاری و کار حضوری را در دستور کار قرار خواهند داد.
کارن سویم، مشاور روابطعمومی، بازاریابی و رسانههای اجتماعی در Words For Hire و LLC و رئیس Solo PR Pro نوشت: «این زمانی کلیدی برای متخصصان روابطعمومی و ارتباطات است که از سیکل چرخشی روابط رسانهای خارج شوند و وسعت و عمق ارزش ما را نشان دهند».
شونالی برک، رئیس و مدیر عامل شرکت Shonali Burke Consulting، نیز با این موضوع موافق بود.
وی خاطرنشان کرد: «به نظرم این فرصت خوبی برای متخصصان روابطعمومی است که واقعاً ارزش خود را نه فقط به عنوان تبلیغاتچی در تمام قسمتهای سازمان نشان دهند. همچنین اگر آنها از دادهها برای نشاندادن نتایج مساوی یا اثرگذارتر در همهگیری استفاده کنند و به ساخت فرهنگ سازمانی قابلاعتمادتر و با بهرهوری بالاتر کمک نمایند، به آنها فرصت داده میشود که خواهان اجرای بهترین رویههای کاری باشند».
کارن و شونالی اعضایی از یک گروه شش نفری بودند که در این نظرسنجی و گزارش شرکت داشتند. این شرکتکنندگان همه چهره های بنام در محافل روابطعمومی و ارتباطات هستند: مایکل اسمارت، میشل گرت، استیسی میلر و شل هولتز.
در زیر، سایر یافته های کلیدی این نظرسنجی آورده شده است:
• اولویتهای بسیار زیاد. سه چالش اصلی متخصصان ارتباطات و روابطعمومی “اولویتهای بسیار زیاد” (40 درصد)، “جلب توجه کردن” (37 درصد) و کار با “رهبرانی که ارتباطات را درک نمیکنند” (36 درصد) است. نسبت به چالشهای اصلی که در نظرسنجی سال گذشته که در آن بودجه و بازگشت سرمایه از اصلیترین موانع موفقیت بودند، امسال تغییراتی در این چالشها رخ داده است. بیش از نیمی از (54درصد) پاسخدهندگان فکر میکنند برای کاهش فشار، کار بیشتری به آژانسهای خارجی محول می شود.
• مشکلات مرتبط با روابط رسانهای. به عقیده 60 درصد از پاسخدهندگان، روابط رسانهای در مقایسه با سال گذشته دشوارتر شده است و حدود یک سوم (35 درصد) می گویند که تقریباً مانند قبل است. روند چند ساله این مسئله که این موضوع سادهتر نشده است. تقریبا ً یکی از هر سه نفر (29 درصد) می گوید که سازمان آنها بیش از قبل در روابط رسانه ای سرمایهگذاری می کند، در حالیکه اکثر آنها (60 درصد) به میزان قبل این کار را انجام میدهند.
• اعتبار محتوای حمایتشده. 62 درصد می گویند محتوای حمایتشده، مانند پستهای شورای ارتباطات فوربس، بسته به منبع، بعضی از اوقات میتواند معتبر باشد. 41 درصد از ارتباطگران میگویند که سازمان آنها در محتوای تبلیغاتی غرق شده است – تقریباً به همان میزان (40 درصد) میگویند که “هرگز” ذرهای در این حوزه هزینه نکردهاند.
• برندها در موضوعات سیاسی یا اجتماعی موضع میگیرند. اگر ارتباطگران برندی بخواهند در مورد مسائل اجتماعی موضع بگیرند، نسبت به مسائل سیاسی از حمایت بیشتری برخوردار میشوند. حدود یکی از هر پنج نفر (21 درصد) میگوید برندها باید «همیشه» یا «اغلب» در مسائل سیاسی موضع بگیرند در حالی که 43 درصد میگویند برندها باید «همیشه» یا «اغلب» در مسائل اجتماعی موضع بگیرند. 40 درصد دیگر نیز عقیده دارند بسته به موضوع، زمینه و ارتباط مسئله به سازمان، آنها باید «بعضی اوقات» موضع بگیرند.
• برنامه های DE&I. دو سوم (66 درصد) پاسخدهندگان گفتند که سازمان آنها برنامه رسمی DE&I را اجرا می کند. بسیاری از این سازمانها سالهاست که این برنامه را اجرا میکنند – فقط 13درصد از پاسخدهندگان گفتند که سازمان آنها برنامه رسمی DE&I را در پاسخ به ناآرامیهای اجتماعی در سال 2020 اجرا کرده است.
• تلاش برای ارزیابی، نیمی از تلاش در این مسیر است. بیش از نیمی از (60 درصد) پاسخدهندگان میگویند که «همیشه» یا «اغلب» اقدامات خود را ارزیابی می کنند. 30 درصد دیگر بعضی اوقات اقدامات خود را ارزیابی میکنند، در حالیکه 10درصد به ندرت اقدامات خود را ارزیابی میکنند یا هرگز این کار را انجام نمیدهند. اگرچه این سوال در نظرسنجیهای سال گذشته به شکل دیگری بیان شده بود، نتایجش نشانگر پیشرفت است.
• فناوری ارتباطات. پاسخدهندگان، هم به خود و هم به صنعتشان در مورد مهارت های فنی امتیازات قابلتوجهی میدهند. تقریباً سه چهارم (74 درصد) می گویند مهارتهای فنی و حرفهای در صنعتشان چیزی بین «خوب» و «عالی» است، با این حال، از هر پنج نفر یک نفر فاقد مهارت فنی است.
• ساختار گزارش برای ارتباط دهندگان. در حال حاضر بیشتر پاسخدهندگان به مدیر عامل (21 درصد)، مدیر ارشد بازاریابی (20 درصد) یا مدیر ارشد ارتباطات (22 درصد) گزارش می دهند. بسیاری ترجیح میدهند مستقل از بخش بازاریابی باشند و به مدیر عامل یا مدیر ارشد گزارش میدهند.
خطاب به شما، متخصصان ارتباطات،
آیا همهگیری بر ارزش و ارجی که به شما نهاده میشد، تأثیر گذاشته است؟ چه گرایشهایی اهمیت بیشتری پیدا میکنند و کدامیک از بین میروند؟ زمان این مسئله را روشن خواهد کرد، اما سرنوشت، افراد آماده را ترجیح میدهد.
نویسنده: فرانک استرانگ بنیانگذار و رئیس شرکتSword و the Script Media
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
زمان انتشار: July 15, 2021
|
نظر بدهید