نشست هم‌نشینی مدیران ادوار روابط‌عمومی و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تصور این بوده است که روابط‌عمومی‌ها فقط پل ارتباطی با بیرون هستند، درحالی‌که روابط‌عمومی زمانی موفق است که درون سازمان را با خواسته‌های بیرونی هماهنگ کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تصور این بوده است که روابط‌عمومی‌ها فقط پل ارتباطی با بیرون هستند، درحالی‌که روابط‌عمومی زمانی موفق است که درون سازمان را با خواسته‌های بیرونی هماهنگ کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در نشست هم‌نشینی مدیران ادوار روابط‌عمومی و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ما در دوره ششم خود را بی‌نیاز از همکاری و نظر اصحاب رسانه‌ صرف نظر از هر تفکر و اندیشه‌ای که پل ارتباطی بین مردم و مدیران بودند، نمی‌دانیم.‌ این عرصه بسیار گسترده‌ است و هرچه ما درباره آن کار و فکر کنیم، کم است. 

وی افزود: روابط عمومی‌ها در حقیقت نقش مشاور یک سازمان را دارند و سازمان‌ها مناسبات انسانی با محیط بیرون دارند که این نقش را روابط عمومی‌ها ایفا می‌کنند. 


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: روابط‌عمومی نه‌تنها تأثیری خاصی در آگاهی، عقاید و نگرش‌ها و رفتارها در بیرون سازمان دارد، بلکه درون سازمان هم نقش ایفا کند که نقش درون سازمانی کم‌رنگ است و کمتر به آن توجه می‌شود.
موحدیان خاطرنشان کرد: تصور این بوده است که روابط عمومی‌ها فقط پل ارتباطی با بیرون هستند، درحالی‌که روابط‌عمومی زمانی موفق است که درون سازمان را با خواسته‌های بیرونی هماهنگ کند.

وی اضافه کرد: روابط‌عمومی و سازمان باید همگام و هم‌جهت با یکدیگر پیش بروند تا موفق عمل کنند. هدف سازمان‌ها مشارکت مردم در کارهاست و کیفیت رابطه‌ای که ما با دیگران داریم، در سرنوشت و آینده سازمان و در شکل‌گیری روابط بعدی ما به‌شدت اثرگذار است. بنابراین، هرچه روابط محکم‌تر باشد، ما بهتر به اهدافمان می‌رسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این روابط مستحکم باید درون سازمان هم تقویت شود. بنابراین باید درون سازمان هم نگرش‌ها و روابط اصلاح شود تا روابط مستحکم شود.

موحدیان گفت: اهمیت روابط‌عمومی و ارتباطات به‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم مدیریتی است و علت اینکه همه سازمان‌ها روابط‌عمومی دارند، همین است؛ زیرا سازمان با روابط‌عمومی زنده است.

وی ادامه داد: امیدوارم این نشست کمک کند تا شورای اسلامی دوره ششم با همت، نظرهای ارزنده و پشتوانه تجربی شما به اهدافش برسد.


در ادامه، محمد شیخانی مدیر روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: شش دوره از شورای اسلامی شهر مشهد می‌گذرد. در این مدت رسانه‌ها و روابط‌عمومی شورای اسلامی متحمل زحمات زیادی شدند و یکی از دلایل برگزاری این جلسه این بود که با ایجاد این محفل، دوستان را حضوری رؤیت کنیم.


وی افزود: روابط‌عمومی شورا در دوره ششم، خودش را محتاج این می‌داند که از تجربیات مدیران روابط‌عمومی در ادوار گذشته در ارائه اخبار، اطلاعات شهر مشهد استفاده کند و در ایجاد حال خوب کمک و همکاری کند.


گفتنی است، در این جلسه از خانواده مرحوم داود پارسانیک که در دوره سوم شورای اسلامی مدیر روابط‌عمومی بود و در دوره چهارم تا از قبل از بیماری همکاری می کرد، تقدیر و تشکر شد.