شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای استان کرمان با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
در این جلسه مدیران روابط عمومیهای دستگاههای مختلف استان کرمان به لزوم حمایت و تعامل با اصحاب رسانه تاکید داشتند و هدف روابط عمومی را کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد اشتراک میان مخاطبان به منظور تشکیل ارتباط دوسویه عنوان کردند.
کرمانِمجازی را آرزوی دیرینه بسیاری از افراد برای شناخت ظرفیتهای استان کرمان دانستند و راهاندازی بانک اطلاعاتی برای معرفی تمام تولیدات استان در این سایت را پیشنهاد دادند.
روابط عمومیها پل ارتباطی ادارات با مردم هستند
مدیران روابط عمومی دستگاههای مختلف استان کرمان تاکید داشتند که روابط عمومی موفق نیازمند حمایتهای لازم و مستمر مسئولان استانی است تا روابط عمومیها بتوانند در ساخت پُل ارتباطی میان تشکلهای مردمی موفق عمل کنند.
برخی روابط عمومی کلی استان کرمان را در مقایسه با سایر استانهای کشور ضعیف دانستند که از سطح اعتماد بهنفس بالا و عملکرد قوی در سطح کشور برخوردار نیست و این موضوع مربوط به روابط عمومی دستگاه خاصی در استان نمیشود.
مدیران برخی از روابط عمومیها به برخی دیگر نیز انتقاد و بر لزوم شناخت تمام نشریات و رسانههای استان کرمان به منظور برقراری ارتباط و تعامل لازم تاکید داشتند.
در این نشست اصحاب رسانه نیز حمایتهای لازم از سوی روابط عمومیهای دستگاههای استان کرمان به منظور انتشار صحیح و به موقع اخبار را خواستار شدند و برای یافتن حلقه مفقوده تعامل اصحاب رسانه با روابط عمومیها تشکیل کارگروهها و جلسات را پیشنهاد دادند.
وظیفه روابط عمومیها نصب پارچه نیست
در این جلسه عنوان شد که مسئولیت روابط عمومیها تنها نصب پارچه و بنر در مناسبتهای مختلف سال نیست و روابط عمومیها به ویژه مدیران آنها برای تقویت و شناخت لازم وظایف خود باید آموزشهای لازم را ببینند.
رسیدن به توسعه اقتصادی استان با تشکیل کارگروههای گسترش اطلاعات برای روابط عمومیها ضروری عنوان شد که مدیران روابط عمومی خواستار روشن شدن جایگاه واقعی خود و تثبیت آن شدند.
در این نشست یکی از مدیران با سابقه روابط عمومی عنوان کرد: 23 سال پیش در جلسهای انجمن روابط عمومیها درخواست حمایت داشتند و با گذشت این مدت هنوز هم درخواستهای آنها مشابه همان سال است.
وی با تاکید بر اینکه خط مشی روابط عمومیها نباید به صورت اداری بلکه باید به صورت اجرایی و عملیاتی باشد، گفت: روابط عمومیها باید مشاور مدیران دستگاههای خود باشند و نظارت بر عملیاتی شدن روند اجرایی روابط عمومیها باید در دستور کار مدیران هر دستگاه قرار گیرد.
اصحاب رسانه بدون چشمداشت اخبار را منتشر میکنند
در این نشست مدیران روابط عمومیها از اصحاب رسانه که برای انتشار اخبار بدون هیچ چشمداشتی در عرصه اطلاعرسانی عمل میکنند، تشکر و توسعه جامعه را در گرو باز شدن دریچههای اطلاعاتی به سمت مردم عنوان کردند.
برخی مدیران روابط عمومیها به برگزاری جشنوارههای روابط عمومیها به صورت مستمر تاکید داشتند تا حس رقابت به منظور کارآیی بیشتر روابط عمومیها و توجه به جایگاهها آنها در هر دستگاهی مشخص شود.
اتاق شیشهای؛ شعار روابط عمومی استانداری کرمان
سرپرست روابط عمومی استانداری کرمان در این نشست اظهار داشت: روابط عمومی استان کرمان شعار اتاق شیشهای را مدنظر قرار داده است و مردم را در مطلع شدن از اخبار استان کرمان نامحرم نمیداند.
خلیل همایی تصریح کرد: برای انتشار اطلاعات و شفاف سازی برای جلب اعتماد عموم مردم اعتقاد دارم که هیچ بحث محرمانهای نباید وجود داشته باشد، و این اتفاق تاکنون در روابط عمومی استانداری کرمان برای دعوت از اصحاب رسانه به منظور انتشار اخبار به خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به 17 پروژه مطرح شده از سوی استانداری کرمان برای توسعه استان کرمان بیان داشت: طرح مثلث توسعه با دخالت دادن مردم در تصمیمگیریها و اداره امور اقتصادی برگرفته از توسعه اقتصاد مشارکتی در استان است.
وی افزود: سرمایهگذاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان یک راس مثلث توسعه اقتصادی را به دست میگیرند و در راسهای دیگر نمایندگان مردم در مجلس و دیگری نمایندگان اعم از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات هستند که برای جذب سرمایهداران باید شرایط لازم را فراهم کنند.
سرمایهگذاران نیاز به شفافسازی دارند
همایی خاطرنشان کرد: سرمایهگذاران نیاز به آموزش دارند تا با یک پیشینه ذهنی و اطلاعات کامل سرمایه خود را هزینه کنند در حال حاضر مشکل اکثر واحدهای تولیدی در استان عدم شناخت کافی سرمایهگذاران از بازار بوده است.
وی افزود: این عدم شناخت کافی منجر به سرمایهگذاری و صرف هزینههای نابهجا در محیطهایی شده که کارآیی لازم را نداشتند.
سرپرست روابط عمومی استانداری کرمان عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه نقش گروههای مرجع است که در مثلث توسعه نظارت به ائمه جمعه واگذار شده، اما از نظر من گروههای مرجع در قالب نهادهای فرهنگی، رسانه و سایر افراد در امر نظارت بر مثلث توسعه نقش دارند.
دروازههای کرمانِمجازی باز است
وی با اشاره به سایت کرمانِمجازی تاکید کرد: این سایت یکی از راههای تحقق مثلث توسعه در استان کرمان است و از سوی استانداری مطرح شد که یک شهر را در قالب فضای مجازی تعریف میکند و اطلاعات لازم جامعه برای توسعه را در اختیار کاربران و سرمایهگذاران قرار میدهد.
همایی بیان داشت: اطلاعات و اخبار لازم یکی از دروازههای کرمانِمجازی است و دیگری شفافسازی و ورود اطلاعاتی است که با موضوع توسعه باید در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
این مسئول افزود: در این سایت برای شهرستانها نیز سایتهای مربوط وجود دارد و ظرفیتهای سرمایهگذاری هر شهر برای سرمایهگذاران در معرض دید قرار گرفته است.
وی یکی از دروازههای مهم سایت کرمانِمجازی را مردم عنوان کرد و گفت: یک بخش این سایت مانند شبکه اجتماعی است که تمام افراد علاقهمند به سرمایهگذاری میتوانند ثبتنام کنند و با سرمایهگذران دیگر گروههای حوزههای خاص را که مایل به سرمایهگذاری هستند، تشکیل دهند.
سرپرست روابط عمومی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: یکی از بازخوردهای این سایت این بود که در مدت زمان بسیار کوتاهی از راهاندازی آن دو نفر از خارج از کشور با سرمایه 10 میلیون دلاری آمادگی خود را برای توسعه و سرمایهگذاری در استان اعلام کردند.
کرمانِمجازی فارغ از گرایشات سیاسی است
این مسئول تاکید کرد: محور فعالیت کرمانِمجازی توسعه است و نخستین سایت اجتماعی توسعهگرا بدون هرگونه گرایشهای سیاسی است که ثبتنام و حضور افراد در این سایت به منزله پذیرفتن قوانین این سایت برای توسعه و آبادانی استان تلقی میشود.
همایی متذکر شد: اگر در ارسال اخبار امنیتی استان متواضع نباشیم، چهره ساخته شده از ما در اذهان عموم زیبا نیست، همانطور که در حال حاضر با وجود پایین بودن بسیاری از شاخصهای استان کرمان نسبت به استانهای دیگر مانور دادن بر روی قاچاق و مواد مخدر در استان کرمان زیاد است.
اخبار قاچاق و موادمخدر سرمایهگذاران را ناامید میکند
وی افزود: اخبار کشف مواد مخدر و قاچاق با اینکه جنبه مثبتی دارند، اما باید علمیتر منتشر شوند تا امید سرمایهگذاران را برای توسعه استان کمرنگ نکند و منافع استان را به خطر نیندازد.
سرپرست روابط عمومی استانداری کرمان از تشکیل جلسه استاندار کرمان با اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومیها خبر داد و گفت: قبل از برگزاری این جلسه کارگروه نقش روابط عمومی برای توسعه و کارگروه رسانههای استان کرمان و نقش آنها بر توسعه استان تشکیل میشود.
این مسئول اذعان داشت: نقش روابط عمومیها و اصحاب رسانه و تعامل این دو با یکدیگر باید مشخص شود تا حداقل آهنگی را که مینوازند به گوش خودمان دلنشین باشد.
منبع: فارس
|
نظر بدهید