شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابطعمومیها و رسانهها میتوانند پیامها در مورد اصلاح الگوی کشت را شفافتر، رساتر و به زبان سادهتر به مخاطبان به ویژه کشاورزان و بهرهبرداران برسانند و به اجرای موفق این طرح کلان در کشور کمک کنند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در حاشیه نشست هماندیشی مدیران روابطعمومی و پیوست رسانهای و اطلاع رسانی الگوی کشت به خبرنگار ما گفت: ما تنها با کشاورزان سروکار نداریم و انتقال پیام درباره اهمیت و ضرورت اجرای الگوی کشت باید به مسوولان کشور نیز منتقل شود، زیرا مسوولان زیادی مانند بخشداریها، شوراهای روستایی، تعاونیها و دهداران را داریم که به طور مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزان در ارتباط هستند.
وی در همین حال بر ارتباط دوسویه روابط عمومیها با کشاورزان و بهرهبرداران بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: روابط عمومیها باید به سراغ کشاورزان بروند و از نزدیک مشکلات و مسایل آنها را مشاهده و پیامها و خواستهای آنان را به مسوولان منتقل کنند و مسوولان ببینند تصمیمهایشان تا چه حد در کف مزارع و باغات و سایر زیربخشها اجرایی میشود.
مهاجر با بیان این که کشاورزان، بسیار شریف و باهوش هستند و به رغم سادهزیستی مسایل را خوب درک میکنند، تصریح کرد: اگر روابط عمومیها و رسانههای حوزه کشاورزی بتوانند با پیامهای هدفمند و ساده با کشاورزان روبرو شوند، تاثیر زیادی در اجرای برنامهها و طرحهای کلان از جمله اصلاح الگوی کشت خواهد داشت.
وی افزود: بیشترین تاثیر را کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر کشاورزان دارند، زیرا درگیر مستقیم کشت و کار آنها هستند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که کشاورزان، پیام ما را تا اندازهای از رسانههای ملی میشنوند، گفت: وقتی ما از طریق رسانههای ملی برای مثال زمان آغاز کشت گندم، زمان مبارزه با آفات، سمپاشی و یا کوددهی و انجام اقدامات برای جلوگیری از سرما را اعلام میکنیم، آنان با انجام این موارد نشان میدهند که به ما اعتماد دارند.
وی اذعان داشت: روابط عمومیها، نیات و تصمیمات دستگاههای تصمیم گیرنده را به مخاطبانشان میرسانند و اگر این پیامها طوری منتقل شود که نیات تصمیمگیران شفاف منتقل نشود به طور قطع اجرای کار یا طرح با وقفه و حتی نادرست انجام خواهد شد.
|
نظر بدهید