نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط‌عمومیها باید با گفتمان سازی و تولید محتوا چهره واقعی این استان که سرشار از ظرفیت و استعداد است را معرفی کنند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط‌عمومیها باید با گفتمان سازی و تولید محتوا چهره واقعی این استان که سرشار از ظرفیت و استعداد است را معرفی کنند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی زینی وند در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که در آستانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط‌عمومی» برگزار شد روابط عمومی‌ها را صدای مردم و حاکمیت خواند و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید با گفتمان‌سازی، تولید محتوا و تصویر سازی مثبت، چهره واقعی استان را معرفی کنند.

وی افزود: در بعضی مواقع مطالبی توسط شخصیت‌های شناخته شده مانند هنرمندان و ورزشکاران از روی ناآگاهی به مسائل سیستان و بلوچستان منتشر می‌شود که انتظار داریم روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صحیح از تأثیرگذاری منفی این موضوعات بر فضای استان جلوگیری کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها؛ تصریح کرد: اگر مدیر سازمان به روابط‌عمومی توجه نکند این مدیر اهمیت اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات را درک نکرده و مدیریت وی با چالش روبروست، لذا روابط عمومی‌ها باید به صورت مستقل توسط اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد ارزیابی قرار گیرند و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنها شناخته شود.

وی افزود: در اختیار داشتن ابزار تخصصی لازمه کار یک روابط‌عمومی است اما روابط‌عمومی بدون دانش و تخصص نمی‌تواند کارهای خلاقانه انجام دهد لذا روابط‌عمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.

زینی وند بیان کرد: افرادی که در حوزه روابط‌عمومی کار می‌کنند باید ذاتاً به کار روابط عمومی علاقمند باشند چراکه کار روابط عمومی کاری تمام وقت است و زمان مشخص اداری و ابزار تعریف شدهای برای این کار تعریف نشده و نباید آن را به عنوان کاری در چارچوب وقت اداری تعریف کرد.

وی افزود: آنچه که در روابط عمومی ضامن موفقیت آن محسوب می‌شود هنر، دانش و خلاقیت در عرصه روابط عمومی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش شورای اطلاع رسانی گفت: شورای اطلاع رسانی بعد از حدود یک قرن کار دیوانسالاری با تصویب دولت و ابلاغ ساختار، قوام گرفته است که زمینه‌ی تقویت روابط عمومی‌ها را فراهم خواهد کرد و روابط عمومی‌ها با دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شورای اطلاع‌رسانی جایگاه خودشان را به دست خواهند آورد.

وی اظهار داشت: باید دغدغه‌های عرصه روابط عمومی به مرکز منعکس شود تا جایگاه روابط عمومی‌ها به لحاظ اداری نیز تقویت شود.

در این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی سیستان و بلوچستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد اطلاع‌رسانی پیام‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین آخرین اخبار و اطلاعات ویروس کرونا پرداختند.

همچنین فرمانداران سیستان و بلوچستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و به بیان آخرین وضعیت شهرستان در خصوص ویروس کرونا پرداختند.