شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| مهندس عطایی در این جلسه با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) به ضرورت همدلی و ثبات در مجموعه شهرداری تاکید کرد و افزود: باید یکصدا و متحد در کنار هم قرار بگیریم.
به گزارش شارا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، وی روابط عمومی ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: روابطعمومی جایگاه و نقش مهمی برای سازمان و شهروندان دارد و نباید به راحتی از نقش روابط عمومی ها غافل شویم.
سرپرست شهرداری رشت بیان داشت: روابط عمومی از برجسته ترین مسئولیت های مدیریت شهری است و روابط عمومی ها باید در راستای شفاف سازی،آگاهی بخشی و جلب اعتماد مردم حرکت کنند.
مهندس عطایی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها اظهار کرد: روابط عمومی حرفه ای خاص در سازمان است که اگر درست عمل نکند می تواند منجر به بی اعتمادی شهروندان شود.
مهندس عطایی به آموزش و به روز رسانی روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی ها می توانند دیوار شکاف بی اعتمادی مردم و شهروندان را از بین ببرند.
سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه باید اعتماد شهروندان را جلب کنیم گفت: باید با صداقت اطلاعات درست و واقعی را به مردم منعکس کنیم.
وی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در ارتباط مردم و مسئولان خاطرنشان کرد: باید نگاه و تفکر جزیره ای را کنار بگذاریم و با همگرایی و همدلی می توانیم مشکلات را حل کنیم.
سرپرست شهرداری اذعان داشت: می توان بسیاری از امور را بدون منابع مالی به سرانجام رساند و بسیاری از مشکلات ناشی از عدم منابع مالی نیست.
علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارائه کرد.
وی با قدردانی از بازدیدهای سرپرست شهرداری رشت از مناطق، سازمان ها و واحدهای شهرداری رشت گفت: بازدیدهای سرپرست شهرداری منجر به همدلی در بین مجموعه شده و انرژی کارکنان را افزایش می دهد.
وی در ادامه به تشریح اقدامات حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پرداخت.
قانع از افزایش سه برابری تولید خبر در پرتال شهرداری رشت خبر داد و گفت: کیفیت تولید محتوا در کنار کمیت مورد توجه حوزه روابط عمومی قرار دارد.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تاسیس پایگاه اطلاع رسانی شهر را از برنامه های آتی این حوزه برشمرد و گفت: طرح اولیه و زیرساخت های لازم برای راه اندازی پایگاه خبری و خبرگزاری مستقل آماده شده و در آینده نزدیک عملیاتی می شود.
قانع تهیه بولتن هفتگی خبری و ماهنامه مدیریت شهری را از دیگر اقدامات حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ هفته است بولتن خبری شهرداری رشت تهیه می شود و همچنین ماهنامه مدیریت شهری نیز به سایر دستگاه های اجرایی استان و شهرداری های کشور توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: تولید خبر به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و همکاران حوزه روابط عمومی شبانه روز پای کار هستند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ادامه داد: واحد تبلیغات نیز در تمامی مناسبت ها ورود کرده و بنرهای تبریک و تسلیت را در سطح شهر جانمایی می کند.
قانع همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت تلویزیون های شهری برای آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان بیان کرد: درصدد هستیم رادیو و تلویزیون های شهری در مراکز تفریحی،تجاری و گردشگری را مدیریت و راه اندازی کنیم.
قانع دیپلماسی شهری را یکی از مقوله های مهم حوزه بین الملل عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت با دو شهر خواهرخواندگی دارد.
وی در ارتباط با شهر خلاق خوراک توضیح داد: خوشبختانه گزارش عملکرد شهر خلاق خوراک شناسی رشت به تصویب یونسکو رسید و این برند برای ۴ سال آینده حفظ شد.
علیرضا حسنی مدیر حوزه شهردار و شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: روابط عمومی شهرداری رشت بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین روابط عمومی های شهرداری های کشور محسوب می شود.
گفتنی است در ادامه مسئولان روابط عمومی های مناطق و سازمان های شهرداری به بیان دیدگاه ها پرداختند.
|
نظر بدهید