شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر گفت: باید از روابط عمومی سنتی گذر کرد و به مدل پویای آن رسید.
بهگزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، “بیژن قاسمی” امروز پنجشنبه در نشست دبیران انسجام بخشی روابط عمومیهای صنعت برق و آب کشور در مشهد با بیان اینکه روابط عمومی باید با مردم در حرکت بوده و ارتباط دوسویه با آن ایجاد کند، اظهار کرد: روابط عمومی بخشی از مغز متفکر سازمان بوده و به عنوان کمک برای یک سازمان، لازم است دارای خلاقیت باشد و مشاوره های لازم را ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه صنعت آب و برق بیشترین خدمت در کشور را ارائه کرده و با مردم ارتباط دارد، گفت: لحظه ای که مشترک کلید برق را میزند یا شیر آب را باز میکند، روابط ما با او برقرار شده است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر با اشاره به پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» گفت: این پویش مسئلهای جدی است و چنانچه روابط عمومیها بودجه کافی برای آن ندارند، بهتر است با اقدامات خلاقانه مانند ارتباط با رسانهها و صداوسیما کار را پیش ببرند تا در استانها شاهد عملکرد خوب مدیران روابط عمومی در حوزه این پویش باشیم.
دوره اقناع یکطرفه توسط روابط عمومیها گذشته است
“عبدالله اسکویی” مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز گفت: اقناع سازی مخاطب مرحلهای یک طرفه است که باید آن را پشت سر گذاشت و به سمت تفاهم با مخاطبان حرکت کرد، بنابراین باید به نقش ارتباط روابط عمومیها با مردم توجه ویژهای شود.
وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در دستگاهها نقش زمینه ساز روابط عمومیهاست که این نقش مغفول مانده است.
اسکویی افزود: در حال حاضر عمدتا از روابط عمومیها زمانی استفاده میشود که اتفاقی افتاده باشد یا بخواهیم بازخوردهای یک مسئله را بررسی کنیم.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» در مقابل این تفکر که برخی گمان میکنند همه اتفاقات باید در زمان افتتاح پروژهها شکل گیرد، ایستادهایم. برخی تصور میکنند که فقط باید در افتتاح پروژه حضور پیدا کنیم؛ این در حالی است که باید همه در افتتاح آن مشارکت داشته باشیم.
|
نظر بدهید