نخستین گردهمائی روابط عمومی های شرق استان هرمزگان برگزار شد

رکن الدینی بر ضرورت پرهیز از حاشیه ها در عرصه روابط عمومیها و رسانه استان تاکید کرد و گفت: پرداختن به حواشی موجب دور شدن از وظایف اصلی و در نهایت کند شدن روند توسعه منطقه می شود.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| رکن الدینی بر ضرورت پرهیز از حاشیه ها در عرصه روابط عمومیها و رسانه استان تاکید کرد و گفت: پرداختن به حواشی موجب دور شدن از وظایف اصلی و در نهایت کند شدن روند توسعه منطقه می شود.
 
 به گزارش شارا، «فاطمه رکن الدینی» در نخستین گردهمائی روابط عمومی های شرق استان هرمزگان با قدردانی از فرماندار میناب در برگزاری این نشست تاکید کرد: این گردهمایی ها منجر به تبادل دانش و آشنا شدن متولیان با چالشهای موجود در روابط عمومی ها و پیگیری رفع موانع آنان خواهد شد.
 
 وی تعامل روابط عمومی با رسانه ها را امری ضروری دانست و افزود: روابط عمومی های استان باید بتوانند تعامل خوب و دو طرفه ای با رسانه های استان و به ویژه شهرستان خود داشته و مدیران روابط عمومی بدون نگاه های سلیقه ای و یا سیاسی با همه تفکرات و گروه ها در ارتباط و تعامل باشند.
 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان اضافه کرد: فراهم سازی زمینه فعالیت رسانه های متعدد در شهرستان ها از راهکار های ارتباط دو سویه با رسانه هاست که روابط عمومی ها می توانند در این مسیر گام بردارند.
 
 رکن الدینی خاطر نشان کرد: حمایت و به کارگیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه دلسوز دولت و نظام می تواند علاوه بر تقویت جایگاه روابط عمومی، نقش موثری در جبران کمبود نیروی انسانی با رسانه ها خواهد داشت.
 
 وی با تاکید بر اینکه باید اخبار امید بخش به جامعه تزریق شود، افزود: روابط عمومی ها باید بتوانند ظرفیت ها و اقدامات انجام شده دولت و نظام را در شهرستان ها به صورت شفاف با اخبار امیدبخش منتشر کنند.
 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان اضافه کرد: اقدامات و عملکرد مجموعه فرمانداری ها و ادارات شهرستانها باید به درستی به مردم منعکس شود تا مردم در جریان فعالیت های مثبت در شهرستان ها قرار گیرند و این یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست.
 
 وی با بیان اینکه رسانه ها حق نقد منصفانه و بدون غرض ورزی را دارند، بیان کرد: نقد غیر منصفانه نه تنها مشکلی را از مردم حل نمی کند بلکه اعتماد مردم به آن رسانه هم از بین می رود و تعامل و اعتماد را خدشه دار می کند.
 
 رکن الدینی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بازخورد فعالیت‌ها و افزایش میزان رضایت و امید بخشی مردم نقش مهمی ایفا کنند.
 
 وی با اشاره به نیاز نگاه حرفه ای و جایگاه مناسب در سازمان ها، بیان کرد: فقدان نگاه حرفه‌ای و جایگاه مناسب درون سازمانی به روابط عمومی‌ها آسیب‌هایی را به دنبال دارد که کم کردن و تقلیل جایگاه روابط عمومی‌ها یکی از بزرگترین مشکلات این امر است.
 
 وی بابیان اینکه اهمیت جایگاه روابط عمومی و نگاه بالادستی‌ها به روابط عمومی دیگر مقوله‌ای است که باید به آن نگاه ویژه‌ای کنیم، افزود: این نگاه مبتنی بر جایگاه حرفه‌ای می‌تواند به عملکرد روابط عمومی‌ها کمک شایانی کند که امیدواریم در استان‌های کشور شاهد حاکم شدن این نگاه باشد.
 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان گفت: آموزش مهمترین نیاز روابط عمومی ها در شهرستانهاست و در این خصوص آمادگی برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز را داریم که فرمانداری ها می توانند درخواستهای مورد نیاز را به روابط عمومی استانداری اعلام کنند.
 
 رکن‌الدینی بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در بازخورد فعالیت‌ها و افزایش میزان رضایت مردم نقش مهمی ایفا کنند و با ارتباط موثر با روابط عمومی می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
 
 وی اضافه کرد: با تغییر دولت باید مسؤولان روابط عمومی هم با دیدگاه دولت همراه باشند تا در اجرای سیاست‌ها و خدمت به مردم موثر عمل کنند.
 
 رکن الدینی، درخواست تجهیزات و ابزار مورد نیاز را از خواسته های به حق مدیران روابط عمومی ها و یک ضرورت دانست و گفت: پیگیری لازم برای تامین نیازهای روابط عمومی های فرمانداریها انجام خواهد شد.
 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه روابط عمومی نباید برخی مسائل به آنان تحمیل شود و دستوری باشد بلکه باید مدیران روابط عمومی به عنوان افرادی امین و کارشناس مورد وثوق مدیران باشند تا در برقراری ارتباط نقش موثر خود را ایفا کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادها، رسانه‌ها و تمامی افرادی که تریبون و قلم در اختیار دارند نقش و وظیفه بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی برعهده دارند و انتظار است در فرصت باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات دلگرمی بیشتری در بین مردم ایجاد کنند.
 
 رکن الدینی یادآور شد: پویایی هر سازمان منوط به فعالیت مطلوب روابط عمومی‌هاست و آنان وظیفه دارند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد با نگاه مسؤولانه در رفع مشکل مردم و تلاش کنند.