شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بخش پیچیدهای از مدیریت آب و برق کشور برعهده روابط عمومیهاست.
بهگزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، رحیم میدانی امروز در آیین گشایش نخستین جشنواره آگاهیبخشی و فرهنگسازی در صنعت آب و برق، گفت: در زمان کنونی در مدیریت صنعت آب و برق کشور نیاز به مدیریت افکار عمومی است زیرا در آگاهیبخشی و فرهنگسازی مخاطب ما انسان است.
وی با بیان اینکه روابطعمومیها سازندگان فرهنگ هستند و فرهنگ دائم در مسیر تغییر است، گفت: مردم باید در جریان امور قرار گرفته و با ما همراه شوند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، گفتمانسازی را امری مهم در استقرار این سیاست عنوان کرد و گفت: اگرچه ما در کشوری خشک و نیمهخشک زندگی میکنیم اما باید با همین شرایط و منابع، مدیریت بخش آب را اداره کنیم.
وی افزود: باید این اقلیم را بهعنوان یک واقعیت بپذیریم و این کشور را در همه بخشها و بهویژه بخش آب درست مدیریت کنیم.
میدانی با بیان اینکه در فرهنگسازی تنها نباید فشار بر روی عامه باشد، گفت: خواص جامعه باید در جریان مشکلات بخش آب کشور باشند زیرا ما هنوز نتوانستهایم مسایل آب را در بین خواص جامعه و ذینفعان حل کنیم و کسانی که در بخش آب اثرگذارند، از مشکلات بخش آب اطلاع ندارند.
وی گفت: مدیریت آب یک مدیریت چند انضباطه است و همه باید در چرخه مدیریت آب شریک باشند.
میدانی با بیان اینکه بخشی از مدیریت آب حکمرانی است، گفت: حضور بهرهبرداران باید در مدیریت آب پررنگ باشد و در سرلوحه برنامههای ما قرار گیرد ضمن اینکه قوانین نیز باید تجدید شود.
وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب ما هیچ چیزی از سدسازی نمیدانستیم، گفت: امروز به برکت انقلاب در ساخت تجهیزات صنعت آب و برق، تصفیهخانههای آب و فاضلاب و ایستگاههای پمپاژ خودکفا بوده و در تعامل با جهان هستیم.
میدانی تصریح کرد: نقاط ضعف نیز باید در کنار نقاط قوت دیده شود و تغییر رویکردهایی در آب لازم است.
وی افزود: در مدیریت بخش آب کشور، باید پیامدهای زیستمحیطی به حداقل برسد.
میدانی با بیان اینکه پیشبینی شده است تا بخش اعظمی از پژوهشها در موسسه تحقیقات آب صرف بحث تغییر اقلیم شود، گفت: ما در کشور متخصصان ارزشمندی در بحث تغییر اقلیم داریم و روابط عمومیها باید منشا تحولهای فرهنگی باشند.
|
نظر بدهید