شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نتفلیکس به تازگی اعلام کرده است که با استفاده از استراتژیهای دقیق بازاریابی، موفق به افزایش ۱۵۰ درصدی فروش تبلیغات در مقایسه با سال گذشته شده است. این افزایش در دومین دوره مذاکرات با تبلیغکنندگان به وقوع پیوسته و نشاندهنده موفقیت این پلتفرم در جذب برندهای بیشتر به ارائههای تبلیغاتیاش است.
این استریمر مشهور به مذاکره با تمامی گروههای بزرگ تبلیغاتی و همچنین آژانسها و برندهای مستقل از دستههای مختلف از جمله خودرو، فناوری، و خردهفروشی پرداخته است. همکاریهای جدید شامل برنامهریزی برای محتوای آتی مانند فصل دوم سریال «بازی ماهی مرکب» و دنبالهای از «هپی گیلمور» است.
نتفلیکس جزئیات بیشتری در زمینه تبلیغات برنامهای ارائه کرده است. بازاریابان اکنون میتوانند از طریق پلتفرمهایی مانند The Trade Desk و Google Display & Video 360، معاملات خصوصی را تنظیم کنند و همچنین از امکانات جدید اندازهگیری بهرهمند شوند.
رشد و رقابت
این افزایش فروش تبلیغات نشانهای از موفقیت نتفلیکس در جذب برندهای بیشتری به تبلیغاتش است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ به بازار تبلیغات تلویزیونی وارد شد و حالا با کاهش هزینههای جذب مخاطب، تلاش دارد تا موانع ورود به این بازار را کاهش دهد. هزینه دستیابی به هزار بیننده (CPM) در نتفلیکس به بین ۲۰ تا ۳۰ دلار کاهش یافته است.
افزایش رقابت در بازار، به ویژه از جانب آمازون که تبلیغات را به Prime Video اضافه کرده است، نتفلیکس را وادار کرده تا استراتژیهای خود را تغییر دهد. نتفلیکس بهدنبال دستیابی به مقیاس بحرانی مشترکین تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۵ است و در این راستا کمپینهای تبلیغاتی متنوعی را راهاندازی کرده است.
برنامههای آتی
این شرکت همچنین در حال برنامهریزی برای گسترش انواع خریدهای برنامهای است که شامل گزینههای جدیدی خواهد بود. در این راستا، نتفلیکس با برندهای بزرگ مانند Expedia و Ford کمپینهای برنامهریزی شدهای را آغاز کرده است.
برای پیگیری موفقیت کمپینها، نتفلیکس همکاریهایی را با مدیر کمپین Google و Innovid آغاز کرده تا برداشتها را تأیید کند و بهطور همزمان بر روی نظارت بر تقلب و قابلیت مشاهده تمرکز کند. بهعلاوه، نتفلیکس در حال گسترش همکاریهای خود با شرکتهای بزرگ اندازهگیری مانند NielsenOne و Kantar است.
نتیجهگیری
با توجه به رقابتهای روزافزون در بازار، نتفلیکس نشان داده که با استفاده از استراتژیهای جدید و تمرکز بر تبلیغات برنامهای، قادر به جذب هزینههای بیشتر برندها است. این تغییرات نه تنها برای نتفلیکس بلکه برای کل صنعت رسانه و تبلیغات تأثیرگذار خواهد بود و نشاندهنده تغییرات بنیادی در نحوه تبلیغات و بازاریابی در عصر دیجیتال است.
تاریخ انتشار: ۲۰ اوت ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: marketingdive
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید