شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) | بیتفاوتی دشمن خلاقیت است. با شروع فصل تابستان، بسیار آسان است که به حالت خودکار برویم. چه در حال غرق شدن در افکار بر روی خط شمالی مترو باشیم و چه در حال هدایت معماهای ذهنی مربوط به مدیریت فرزندان در تابستان، تابستان میتواند زمان دشواری برای حفظ شتاب باشد.
برای آنکه خلاقیت و کنجکاوی رشد کند، به استراحت و الهام نیاز داریم. چه توصیه کتابی باشد، روش تنفس، یا توسعه یک مهارت، این تابستان BITE از رهبران میخواهد که نحوه ایجاد فضا برای پرورش خلاقیت و پیدا کردن ریتم خود را به اشتراک بگذارند.
برخی مشاهدات:
اول: ما همدرد هستیم. توانایی قرار دادن خود در جایگاه دیگران است که ما را به ارتباطگران مؤثر تبدیل میکند.
دوم: برخلاف کلیشههای هالیوودی، ما از نورافکن متنفر هستیم. ما در پشت صحنه خوشحالتر هستیم.
در نهایت: بسیاری از ما افرادی هستیم که تلاش میکنیم دیگران را راضی کنیم. این به این معناست که ما دیپلماسی و انرژی مثبت را حتی در سختترین موقعیتها به ارمغان میآوریم.
به نظر خوب میآید، درست است؟
اما در طرف دیگر سکه، این ویژگیها میتوانند به معنای آن باشند که ما به شیوهای احترامآمیز ظاهر میشویم. یا اینکه ارزش خود را به طور کامل نمیدانیم.
یکی از هدایای پیری داشتن اعتماد به نفس بیشتر است. من ارزش خاصی که به عنوان حلکنندگان مشکل به همراه داریم را درک میکنم.
ما در هر روز نقشهای مختلفی را به عهده داریم. متخصص روابط رسانهای، استراتژیست ارتباطات اجرایی، رهبر محتوای دیجیتال – فهرست ادامه دارد. توضیح دادن آنچه که انجام میدهیم میتواند دشوار باشد – و طبیعت متواضع ما ما را کمتر متمایل به انجام این کار میکند. ما از دیگران دفاع میکنیم و داستانهایشان را میگوییم، اما نه از خودمان.
و با توجه به ماهیت چندوجهی شغل ما، در معرض خطر درونی کردن ذهنیت «جک از همه کاره، استاد هیچ» قرار داریم.
در طول سالها، بحثهایی درباره اینکه باید سعی کنیم بیشتر شبیه تبلیغات باشیم، شنیدهام. به جای آنکه بر تواناییهای خود برای ایجاد کمپینهایی که بر اساس حس کسبشده استوار هستند، تمرکز کنیم.
من در پروژههایی با تیمهای یکپارچه شرکت کردهام که در آنها افراد غیر روابطعمومی رهبری بخش ارتباطات برنامه را بر عهده داشتهاند – معمولاً شامل یک رویداد در تایمز اسکوئر و گروه کُر کودکان. احساسی سمی در فضا وجود دارد که هر کسی میتواند کاری را که ما انجام میدهیم، انجام دهد.
من فرصت همکاری با همکاران بازاریابی و تبلیغات را در برنامههایی داشتهام که از درک عمیق ما از کسبوکار مشتریانمان قدردانی میکنند. من در تیمهای یکپارچهای کار کردهام که مفهوم خلاق مرکزی از ما – افراد روابطعمومی – آمده است که بر اساس درک ما از مخاطب استوار است.
من با مشتریان بازاریابی فوقالعادهای کار کردهام که به توانایی ما در تغییر داستانها به گونهای که به طور واقعی برای مخاطبان مختلف مرتبط باشند، اشاره میکنند. آنها همچنین از سرعت کار ما تحت تأثیر قرار میگیرند. به هر حال، ضربالاجلهای فشرده برای ما عادی است.
اگر شما حرفهای در این زمینه شدهاید، تواناییهای فوقالعادهای دارید. واقعیت است. بنابراین، باید همیشه با اعتماد به نفس حاضر شویم.
برای دانشآموزانی که به حرفه ارتباطات فکر میکنند اما مطمئن نیستند که آیا باید این گام را بردارند یا نه: اگر از یادگیری و چالشهای جدید هر روز لذت میبرید، این مسیر احتمالاً برای شما مناسب است.
زمانی که به شغل اول روابطعمومیام وارد شدم، فهمیدم که افراد خود را پیدا کردهام. باهوش، سختکوش و باحال. هنوز هم این احساس را دارم.
آندی روهر، رئیس جهانی فناوری در شرکت Current Global، از عشق به صنعت روابطعمومی برای حفظ انگیزه خود در تابستان استفاده میکند
نویسنده: آندی روهر
رئیس جهانی فناوری
شرکت Current Global
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: ۹ آگوست ۲۰۲۴
�”️ ارتباطات و روزنامهنگاری
�”️ شارا | شبکه روابطعمومی
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید