ناشران برتر برای کسب درآمد از موبایل، از تبلیغات ویدئویی بهره می‌گیرند

علی‌رغم اینکه سایر منابع درآمد نظیر IAP و حتی سرویس‌های اشتراکی نظیر اپل آرکید هم به ناشران کمک می‎ کنند تا منابع درآمد جدیدی را داشته باشند، اما این تبلیغات ویدئویی هستند که هزینه‎ های شان را تأمین می ‎کنند و ویدئوهای جایزه ‎دار هستند که بیش‌ازپیش با اقبال ناشران (و مصرف‌کننده ‎ها!) مواجه می‌شوند.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| ناشران برترین اپ‌های دنیا چطور می‌توانند در عین احترام به تجربه‎‌ی کاربران، درآمدزایی هم داشته باشند؟ به‌منظور کشف این موضوع، ادکولونی پرسشنامه‌ای را میان پردرآمدترین توسعه‎ دهنده‎ های اپ دنیا توزیع کرد و نتیجه‌‎ی آن در قالب «پرسشنامه‌‎ی نشر موبایل ادکولونی» موجود است. در میان این ناشران موبایل، توسعه ‎دهنده ‎های اپ‌های بازی و غیربازی حضور داشتند که متوسط کاربران فعال ماهانه (MAU) آن‎ها حداقل سه‌میلیون نفر بود.


با عنایت به روش ‎های گوناگون برای کسب درآمد، اکثر قابل توجهی از پاسخ ‎دهندگان (89 درصد) گفتند که از انواع گوناگون تبلیغات ویدئویی در بازی‌های‌شان بهره می‌گیرند. تعداد قابل توجه‌ی از ناشرها (68 درصد) از IAP هم برای کسب درآمد بهره می‎‌گیرند، درحالی‎که 35 درصد گفتند تبلیغات نمایشی را عرضه می ‎کنند.


سرویس ‎‏های حق اشتراک بازی نظیر گوگل پلی پس و اپل آرکید که به‌تازگی راه ‎اندازی شده‌اند، تاثیر کوچکی را بر تلاش ‎های کسب درآمد پاسخ ‎دهندگان گذاشته ‎اند، کمااینکه تنها 2 درصد گفتند از حق اشتراک برای کسب درآمد بهره می‎ گیرند.

تبلیغات ویدئویی بیشترین جذابیت را برای ناشران دارند


از ناشران پرسیده شد که کدام‎یک از روش‌های کسب درآمد را جذاب‌تر می ‎دانند. تبلیغ ویدئویی با اختلاف بیشترین جذابیت را برای آن‌ها داشت، به‌گونه‌ای که 51 درصد از پاسخ‎دهندگان آن را انتخاب کردند. وقتی درباره‎ی روش‏ های خاص پرسیده شد، سه گزینه‎‌ی ویدئوی بینابینی، تبلیغات نمایشی بینابینی و تبلیغات قابل پرداخت در صدر جای داشتند.

تبلیغات ویدئویی جایزه‌دار را موثرتر از سایر گزینه‎ ها می‌دانند


ناشرها می‌توانند گستره ‎ای از روش ‎های کسب درآمد را به کار بگیرند، اما کدام‌یک از آن‎ها را موثرتر می‎ دانند؟ بر اساس نتایج، پاسخ ‎دهندگان بالاترین نمره را به تبلیغات ویدئویی جایزه ‎دار (6/4) و سپس تبلیغات ویدئویی بینابینی (7/3) دادند. تبلیغات نمایشی بینابین با اختلاف نزدیک 5/3 به 4/3، از IAP پیشی گرفت، علی‌رغم اینکه تعداد بیشتری از ناشرها (33 درصد) می‎ گویند که از تبلیغات نمایشی بهره می‌گیرند.

تبلیغات 63 درصد از مجموع درآمد ناشر را به نام خود می ‎‏زنند


بهره‌وری واقعی هر روش درآمدزایی، مقدار پول تزریق‌شده توسط آن است. پرسشنامه‌‎ی نشر موبایل از پاسخ‌‎دهندگان خواست که تفکیک درآمدهای خود را بیان کنند و تبلیغات (ویدئویی، نمایشی، بومی) 63 درصد از مجموع درآمدهای‌شان را به خود اختصاص می ‎دادند. نسبت به نسخه‎ های قبلی این پرسشنامه، افزایش 8 درصدی در مجموع درآمدهای تبلیغاتی مشاهده گردید. بالاترین منابع درآمدی، تبلیغات ویدئویی (35 درصد)، تبلیغات نمایشی (21 درصد) و IAP (18 درصد) بودند. در سال 2017، ناشرها ادعا کردند که 39 درصدشان از طریق IAP کسب می‌شد و این یک کاهش 21 درصدی را نشان می ‎دهد.


در مقایسه‎‌ی میان اپ‌های بازی و غیربازی، هر دو نوع اپ‌ها بیشترین درآمد خود را از طریق تبلیغات کسب می ‎کنند. 63 درصد از درآمد بازی ‎های موبایل از طریق تبلیغات است، درحالی‌که اپ‌های غیربازی هم 66 درصد از مجموع درآمدشان را متعلق به یکپارچه‌سازی تبلیغات می ‎دانند. درآمد حاصل از تبلیغات نمایشی این اپ‌ها معادل 29 درصد از مجموع درآمدشان است که 13 درصد بالاتر از اپ‌های بازی محسوب می‌شود. سهم IAP و تجارت الکترونیک در اپ‌های بازی، بیشتر از اپ‌های غیربازی است (13 درصد اختلاف).


لیز والدک-پیکرت ، شریک ادکولونی در شعبه‌ی آمریکای شمالی، طی مصاحبه‌‎ی اختصاصی با اکسچنج‌وایر اعلام کرد: «این نتایج حاکی از قدرت و تاثیرگذاری ماندگار تبلیغات ویدئویی و علی‌الخصوص ویدئوهای جایزه‌‎دار هستند. اخیراً تبلیغات نمایشی نیز بازگشت قدرتمندانه‌ای داشته و در برخی از ژانرها به‌خوبی جواب می ‎دهند.


علی‌رغم اینکه سایر منابع درآمد نظیر IAP و حتی سرویس‌های اشتراکی نظیر اپل آرکید هم به ناشران کمک می‎ کنند تا منابع درآمد جدیدی را داشته باشند، اما این تبلیغات ویدئویی هستند که هزینه‎ های شان را تأمین می ‎کنند و ویدئوهای جایزه ‎دار هستند که بیش‌ازپیش با اقبال ناشران (و مصرف‌کننده ‎ها!) مواجه می‌شوند. انواع تبلیغ‎ کننده‎ ها باید هرساله در هنگام تعیین استراتژی موبایل خود، این نکته را به خاطر داشته باشند».
 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)