شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصر روز گذشته 28 مهر ماه فرودگاه بین المللی مشهد مقدس میزبان هفتمین همایش مسئولان روابط عمومی فرودگاه های کشور با حضور سیداحمد مومنی رخ و حسین اکرمیان از اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها بود.
سیداحمد مومنی رخ عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور در این همایش با بیان اینکه تمام فعالیت های شرکت فرودگاه ها در راستای ایمنی پرواز صورت می گیرد، بر حضور موثر روابط عمومی ها برای معرفی این فعالیت ها به مردم تاکید کرد.
وی حضور روابط عمومی در آگاهی بخشی به مردم ضروری خواند و گفت: روابط عمومی رضایتمندی مردم را با ارائه پاسخ منطقی و شفاف به مردم فراهم می کند که این مقوله ارتباط تنگاتنگی با ارتباط موثر دارد.
مومنی رخ بهره مندی از نظرات مردم در قالب پیشنهادات و انتقادات را ضروری خواند و گفت: ما با ارائه پاسخ های شفاف و محترمانه، به برنامه های خود جهت دهی کرده و مشکلات را کم خواهیم کرد.
وی خواستار نهادینه شدن میل به پرسشگری مردم در روابط عمومی ها شد و گفت: ما باید در روابط عمومی کاری کنیم که مردم راغب باشند در مورد خدمات سوال کنند.
این عضو هیات مدیره اظهار داشت: سرویس های نظرسنجی ما را برای ارائه خدمات بهتر و اصلاح امور کمک خواهد کرد.
همچنین حسین اکرمیان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور اظهار داشت: روابط عمومی باید برگرفته از فرهنگ جامعه باشد.
وی گفت: در سازمانی چون شرکت فرودگاه های کشور روابط عمومی باید به تعداد کارکنان شرکت باشد و این مقوله باید در همه شرکت اشاعه یابد.
اکرمیان همچنین بر توجه ویژه مدیران ارشد به مقوله روابط عمومی تاکید کرد و گفت: مدیران باید انگیزه لازم را برای ایجاد روابط عمومی قوی فراهم کنند.
این عضو هیات مدیره همچنین خواستار توجه مدیران ارشد به مقوله روابط عمومی در انتصاب مدیران به عنوان یک اصل تاثیر گذار شد.
در ادامه نیز محمدباقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی در سخنانی، روابط عمومی را یکی از اصول بنیادین و ارکان اصلی سازمان ها دانست و گفت: اگر روابط عمومی تخصصی و کاربلد باشد و در اطلاع رسانی به موقع عمل کند، می تواند در معرفی سازمان خود نقش بسزایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم پاسخگوی مردم باشبم و آنها را قانع کنیم باید به آنها به درستی اطلاع رسانی کنیم که این وظیفه بک روابط عمومی موفق است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی مشهد، وجود روابط عمومی موثر را در به تصویر کشیدن فعالیت های سازمان ضروری خواند و گفت: لازمه این کار، بکارگیری نیروی متخصص است.
قاسم زاده حوزه اطلاع رسانی را یک کار تخصصی و ویژه دانست و گفت: روابط عمومی می تواند فرودگاه را در سطح استان به عنوان یک دستگاه پیشرو معرفی کند.
وی بر استفاده از نیروهای خلاق و با انگیزه در حوزه روابط عمومی تاکید کرد.
مدیرکل فرودگاه مشهد همچنین پبشنهاد داد؛ شورای سیاست گذاری در روابط عمومی ها نیز نهادینه شود.
قاسم زاده در پایان با اشاره به عملکرد روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی اظهار داشت: طی سه ماه گذشته بیش از 130 خبر در پرتال اطلاع رسانی فرودگاه مشهد منتشر شده است که این حاکی از توجه این اداره کل به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم و مخاطبان دارد.
همچنین یداله آقایی صائم مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها نیز در این همایش با بیان گوشه یی از عملکرد و موفقیت های روابط عمومی طی یک سال گذشته اظهار امیدواری کرد: آثار این دوره در فعالیت های مسئولان روابط عمومی دیده شود.
وی همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل اتاق فکر در روابط عمومی خبر داد.
آقایی با اشاره به ثبت شرح وظایف روابط عمومی در دفتر تشکیلات و بودجه؛ این اقدام را در راستای سیاست های کلان روابط عمومی و تخصصی شدن فعالیت های این بخش دانست.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه یی به روابط عمومی می شود، بر بکارکیری مشاوران خبره علوم ارتباطات در کنار مدیران ارشد در جهت نصمیم سازی تاکید کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها در پایان خواستار تعیین سرفصل برای اعتبارات روابط عمومی شد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم روابط عمومی های برتر در بخش خبر و عکس معرفی شدند.
یادآور می شود؛ هفتمین همایش روابط عمومی های فرودگاه های کشور 28 تا 30 مهر ماه با موضوع مخاطب شناسی برگزار می شود.
منبع: روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور
|
نظر بدهید