مواجهه توییتر با بحران کاربر و کمبود تبلیغات

توییتر تلاش دارد کاربران فعال خود را که برای کسب‌وکارش اهمیت دارند‌، حفظ کند. حساب‌های کاربری که توییت‌های زیادی منتشر می‌کنند کمتر از ۱۰ درصد کاربران فعال ماهانه توییتر را تشکیل می‌دهند؛ اما ۹۰ درصد توییت‌ها و نیمی از درآمد جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| نتایج یک تحقیق داخلی که توسط توییتر انجام شده نشان داده است که بسیاری از سلبریتی‌ها حساب‌های کاربری خود را رها کرده‌اند.

 

توییتر تلاش دارد کاربران فعال خود را که برای کسب‌وکارش اهمیت دارند‌، حفظ کند. حساب‌های کاربری که توییت‌های زیادی منتشر می‌کنند کمتر از ۱۰ درصد کاربران فعال ماهانه توییتر را تشکیل می‌دهند؛ اما ۹۰ درصد توییت‌ها و نیمی از درآمد جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 یک محقق توییتر در پژوهشی داخلی به نام «توییت کنندگان به کجا رفتند؟» نوشته تعداد کاربران پر توییت، از زمان آغاز همه‌گیری کووید-‌۱۹ به‌شدت کاهش یافته است.

 

طبق این پژوهش کاربران پرتوییت در حقیقت افرادی هستند که ۶یا ۷ روز هفته وارد توییتر می‌شوند و هفته‌ای ۳تا ۴ بار توییت منتشر می‌کنند.

 

همچنین تحقیق نشان داده میان توییت‌کنندگان فعال انگلیسی زبان علایق تغییر کرده و همین امر جذابیت این پلتفرم برای آگهی‌دهندگان را کاهش داده است.
 

منبع: مهر