مهارت های کشف نشده در تبلیغات جهانی و علامت های تجاری

نسیم جاوید – جهان در حال عبور از چشم سوزن است، و عصر رسانه نیازمند مهارت های عصر جدید است. پس برای چنین جنبش های مگایی، واقعیت هایی کلیدی کدامند؟

شاراجهان در حال عبور از چشم سوزن است، و عصر رسانه نیازمند مهارت های عصر جدید است. پس برای چنین جنبش های مگایی، واقعیت هایی کلیدی کدامند؟

واقعیت ها
• اینترنت برای حل پیچیدگی های جهانی اختراع نشد، اما امروز با قویترین ابزارها، درست در مرکز قرار دارد.
• حدود 100 نام توسط 100 میلیون کسب و کار در سراسر جهان به اشتراک گذاشته که هر یک از آن ها رویای مالکیت را تعقیب می کنند.
• گسترش نام دومِین غیر قابل توقف است، این اشتیاق جهانی برای رویت نام تجاری غیر قابل مقاومت است و برخورد این دو در حال حاضر اجتناب ناپذیر است.
• هزینه های تبلیغاتی سالانه جهانی که عمدتا برای ساختن مارک های تجاری صرف شده است چیزی حدود 400 میلیارد دلار آمریکاست.
• هویت نام، مهم ترین و با ارزش ترین جزء یک نام تجاری است در حالی که هنوز هم در تجارت الکترونیک به نام دومِین کم ترین ارزش و بها داده می شود.
• گسترش جهانی نام دومِین ممکن است قدرت جایگزینی برای مساله جهانی حمایت از هویت نام شود.
• کمتر از 2 درصد از مدیران کسب و کار قادر به صحبت درباره نام نقطه و رهبری گروه های خود می باشند.
• به جز درصد کمی از کسب و کارها، بیشتر نام های تجاری قرن گذشته، قادر به ادامه حرکت در کاروان بازاریابی تجارت جهانی نخواهند بود.

چالش های کلیدی

– نام تجاری جهانی فوق العاده پیچیده می شود. اعضای متخصص تیم باید علاوه بر داشتن مهارت های فنی خاص کاری خود، باید دارای تخصص در شیوه های نامگذاری جهانی باشند.
– با راه اندازی نام های دات، مخالفان از آژانس های تبلیغاتی جهان، محو خواهند شد. صحنه بازاریابی جهانی برای مدتی وارونه خواهد شد. عصر جدید دانایی، شکوفا خواهد شد.


برگرفته از کتاب تازه منتشر شده “برتری تصویر” از نسیم جاوید.