مهارت در حوزه نام تجاری از بروز فاجعه در روابط عمومی جلوگیری نمیکند
نوشته: گُرد مک اینتاش
شارا/ به گفته تیم هورتون، استراتژیست دولت فدرال «تردیدی در این باره وجود ندارد که دولت فدرال فعلی در معرفی نام خود به عنوان حزب شهروندان عادی و سختکوش کانادایی، درست عمل کرده است.»
علاوه بر این، دولت استفان هارپر، منظمترین پیامرسانی را انجام میدهد که اُتاوا تاکنون به خود دیده و احتمالاً در آینده خواهید دید.
بنابراین چگونه است که دولتی با این درک بالا از نام تجاری و کنترل پیامرسانی، دچار فاجعه در روابط عمومی میشود؟
کپنهاک، افغانستان و ریچارد کالوین، اکثر موضوعات سخنرانیهای جیسون کنی را تشکیل میدهند- فایدهای در فهرست کردن تمام آنها وجود ندارد. شهروندان کانادایی به همان میزان که توانایی دولت هارپر در حفظ قدرت را میستایند، به آزرده خاطر شدن از این دولت عادت کردهاند.
یکی از دلایل این دو مقولگی میتواند این باشد که این دولت در شرایطی که قادر به کنترل آن نیست، خوب عمل نمیکند. در امور جاری افغانستان، عوامل غیر قابل پیشبینی بسیاری وجود داشت که مدیران پیامرسانی دولت قادر به کنترل آنها نبودند.
– مانند مسئولین دولتی که خواستار بیان حقایق بودند صرفنظر از این که عواقب آن چه باشد. در مورد کپنهاک نیز همین گونه بود.
زمانی که دولت هارپر کنترل گفتهها را از دست داد، به دست گرفتن دوباره آن مشکل شد.
دلیل دیگر وجود تفاوت میان مدیریت نام تجاری و مدیریت شهرت بود، درست مانند تفاوت میان به دست آوردن قدرت و حفظ آن.
مدیریت نام تجاری سبب برتری نام و مارک شما نسبت به رقبا میشود و به آن اعتبار میبخشد. مدیریت شهرت از این نام به دست آمده با ارزش دفاع میکند.
در آخر این که دولت هارپر ممکن است تعدادی از تکنیسینهای خود را به کالج الگونکوئین در غرب اتاوا بفرستد تا در دورههای روابط عمومی شرکت کنند. این دولت روابط عمومی ندارد و هر چه هست تنها تبلیغات صرف سیاسی است.
روابط عمومی واقعی با تکیه بر واقعیتهای قابل استناد داستانی را روایت میکند که مخاطب را جذب کند. تبلیغات سیاسی با آمیزهای از حقیقت و دروغ تنها به آلوده کردن رقیب میپردازد. دیر یا زود، شهروندان کانادایی از این وضعیت خسته میشوند.
|
نظر بدهید