مقایسه روابط عمومی و تبلیغات

طرح‌های روابط عمومی بلند مدت‌اند و هدف‌شان کسب مقبولیت، آگاه سازی و فراهم ساختن بستری مناسب جهت تصویرسازی واقعی درباره نام، کالا و خدمات شرکت‌ها توسط عموم است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) طرح‌های روابط عمومی بلند مدت‌اند و هدف‌شان کسب مقبولیت، آگاه سازی و فراهم ساختن بستری مناسب جهت تصویرسازی واقعی درباره نام، کالا و خدمات شرکت‌ها توسط عموم است. اما تبلیغات فعالیتی هزینه‌بردار است (براساس میزان فضا یا زمان اختصاص یافته در رسانه‌ها) و هدفش نیز فراهم ساختن زمینه‌ ایجاد تقاضا یا افزایش یافتن آن در مورد محصولات و خدمات است.

تمرکز اهداف و فعالیت‌های روابط عمومی بر مقبولیت یافتن شما در بین عموم است. روابط عمومی بسیار وسیع‌تر از تبلیغات است به گونه‌ای که انجام فعالیت‌های تبلیغاتی به عنوان یکی از راهکار‌های کلیدی در روابط عمومی محسوب می‌گردد. اهداف روابط عمومی آگاه‌سازی، ایجاد علاقه و اشتیاق و حمایت از فعالیت‌های تجاری شما است و این که بتوانید از خدمات و محصولات شرکت‌تان بهره لازم را ببرید.

تاکتیک عمده مورد استفاده در روابط عمومی، برقراری ارتباط با سازمان‌های خبری است: آگاه ساختن آن‌ها از آن چه که می‌خواهید درباره شرکت‌تان بگویند. تبلیغات هزینه‌بردار است اما این مزیت را دارد که کنترل کاملی بر پیام خود دارید. هزینه روابط عمومی نیز زمان است: برنامه‌ریزی، آماده‌سازی اطلاعیه‌های مطبوعاتی، برقراری تماس با خبرنگاران و سردبیران رسانه‌ها، با صرف زمان همراه‌اند و برعکس فعالیت‌های تبلیغاتی هیچ گونه کنترلی بر پیام‌هاتان ندارید.