شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– انتشار مجله “پریسنس” (PR-e-Sense) از جانب مدیران ارشد شرکت ها و ارتباطگران هند و دیگر کشورها مورد استقبال قرار گرفت. از آنجاییکه اندازه فایل بسیار کوچک است، بسیاری از سازمان ها این مجله الکترونیکی را برای دیگر افراد فرستاده اند. برخی از مؤسسات آموزشی حتی از این مجله الکترونیکی پرینت گرفته و میان دانش آموزان و اساتید خود توزیع کرده اند.
تیم ویراستاری برای این عمل بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.راه اندازی این مجله حتی در رسانه ها نیز ایجاد علاقه کرده است. تیم ویراستاری برای ارائه مطالب پرمحتوا و اطلاع رسانی به روز به صنایع ،تعهدات خود را دوباره یادآور می شود.
در چند سالهای اخیر، بحث های بسیاری درباره اداره شرکت در هند مطرح است. شفافیت و افشاگری به دو واژه باب روز تبدیل شده اند. تمرکز از سهام داران به افراد ذینفع منتقل شده است. این شرایط، نقش ارتباطگران شرکت را با چالش های بیشتری مواجه ساخته است. ارتباطات امروز به یکی از وظایف مدیریتی بدل شده است. هر سازمانی نیاز دارد تا هسته کارایی و کاردانی را در روابط داخلی و خارجی خود ایجاد کند.
مدیران اجرایی ارشد و ارتباطگران نیاز دارند تا دانش و مهارت خود را به روز کنند. باید از روندهای جاری آگاه باشند. سازمان های حرفه ای مانند انجمن های روابط عمومی باید به فعالیت های خود از نو جهت دهند تا همگام با تغییرات پیش روند.
مؤسسه پرایم پوینت دو گروه بزرگ را در عرصه روابط عمومی و ارتباطات شرکت هدایت می کند.
گروه مدیریت تصویر ، گروه جهانی با حدود 1200 عضو به بحث درباره مسائل در سطح جهانی می پردازند.
گروه پی آر پوینت ، تنها گروه هندی با حدود 500 عضو به بحث درباره مسائل هند می پردازند.
‘PR-e-Sense’ یک مجله آن لاین در زمینه ارتباطات است.
به گفته کی. اسرینیواسان، سردبیر مجله، چهار سال پیش (در اول فوریه 2006) گروهی از متخصصان جوان درباره فعالیت های روابط عمومی بحث و بررسی می کردند. “به یکباره این فکر در ذهن ما جرقه زد که چرا یک مجله الکترونیکی راه اندازی نکنیم؟ ظرف 15 دقیقه، نام آن را انتخاب کردیم – ‘PR-e-Sense’، گرچه آن موقع درباره شکل، محتوی و غیره فکری نداشتیم، تصمیم گرفتیم که شماره فوریه 2006 را ظرف 10 روز در هفته اول مارس منتشر کنیم.”
اسرینیواسان ادعا دارد که ‘PR-e-Sense’ تنها مجله از نوع خود در فضای ارتباطات است. او افزود که این مجله الکترونیکی در سراسر دنیا مخاطب دارد و بسیاری از متخصصان به نام در هیأت تحریریه آن – به صورت مدعو یا منظم- فعالیت می کنند.
اسرینیواسان افزود “تمام مجله های الکترونیکی به وسیله ای پادکستی با نام ‘PodUniversal’ به یکدیگر متصل هستند. تا کنون ‘PR-e-Sense’ هر ماه یک موضوع منحصر به فرد مانند روابط رسانه ای، تنظیم یک اطلاعیه رسمی، ارتباطات درونی، وبلاگ نویسی شرکتی، پادکست شرکتی، استفاده از ویکی ها در شرکت، روابط عمومی 2.0، اداره شرکت، حق مربوط به قانون اطلاعات، ارتباطات بازاریابی، مدیریت زمان و خودبینی شرکتی را پوشش داده است. و هیچ یک از موضوعات تا کنون تکرار نشده است.”
‘PR-e-Sense’ شریک رسانه ای پنجمین کنفرانس جهانی روابط عمومی بود که به تازگی در لندن برگزار شد. میزبان این کنفرانس موسسه روابط عمومی امتیازدار در لندن، هیأت ارشد متخصصان روابط عمومی در اروپا، بود. این مجله همچنین در کنفرانس روابط عمومی دیگری که در اکتبر 2008 به میزبانی انجمن روابط عمومی آمریکا در دترویت برگزار شد، شراکت داشت.
اسرینیواسان در ادامه گفت “گرچه با شوق فراوان به جستجو درباره موضوعات می پردازیم و این مجله الکترونیکی را تولید می کنیم، به دلیل کمبود تلاش های بازاریابی، این مجله در میان تبلیغات چیان بازاری ندارد. در دو ماه گذشته، یک شرکت پیشرو اس.پی.یو، مجله الکترونیکی را ابزار خوبی برای تبلیغات برای مخاطب جهانی یافته است و آگهی های تبلیغاتی در سه موضوع سفارش داده است. امیدواریم که این شروع خوبی باشد.”
بر اساس بازخوردی که از خوانندگان دریافت کردیم، مجله الکترونیکی به لحاظ محتوا، شکل، طراحی، و رنگ در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و به گفته اسرینیواسان بیش از 100،000 مشترک در سراسر دنیا دارد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید