شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| کتاب روابط عمومی دولتی بر حرفه روابط عمومی در دولت و توسعه و اهمیت تاریخی آن در ایران متمرکز است. عوامل مؤثر در رشد آن و عناصر تشکیلدهندهاش مورد بحث قرار میگیرد؛ عوامل عمومی که سبب تقویت حرفه روابط عمومی در دولت میشود، در نظر گرفته میشود.
در واقع، کتاب استدلال میکند که هر مدنیت و دولتی اگر قرار است شکل بگیرد و استمرار یابد، ملزم است که از همان ابتدا «روابط عمومی» را معمول سازد. اگر بخواهیم روابط عمومی مؤثر و کارآمد باشد، باید در محدوده محیطی خودش اجرا گردد.
به علاوه، هر تماسی که با ملل خارج از خود دارد، به خصوص کشورهایی که ارتباط بیشتری وجود دارد، تاثیرگذار است. سیر سریع جهانی شدن نیز بر حرفه روابط عمومی دولتی بسیار مؤثر است. مطمئنا با سیر سریع جهانی شدن و شبکهای شدن ارتباطات، حرفه روابط عمومی به میزان فزایندهای، دشوار و هیجانانگیز میشود.
روابطعمومی دولتی که از قبل به تاییدیه و تکذیبیه و امور بدیهی غیرضرور مشغول بود اینک باید هم خود را بر توضیح کامل سیاستها و برنامههای دولت به طور کامل، برانگیختن علاقه و افکار عمومی برای حصول تغییراتی منطبق با مقتضیات و نیازهای دولت و ایجاد وحدت ملی در برابر تحریمها و هرگونه تعرض احتمالی به تمامیت ارضی کشور تمرکز بخشد.
این کتاب با سبک صریح و صادقانه و ارایه راهنماییهای کاربردی و علمی، ضمن ارایه تصویری نسبتا کامل از تاریخ روابطعمومی کشور و بررسی وظایف و ساختارهای روابطعمومی در دورههای مختلف، به برداشت و درک شاغلان روابطعمومی از روابطعمومی دولتی کمک میکند و مطالب کاربردی مهمی برای بهبود تفاهم بین سازمان های دولتی و مردم فراهم میآورد.
انتشارات کارگزار روابطعمومی با مبادرت به نشر این کتاب ارزشمند، چارچوبی برای تفکر و عمل حول مسایل و موضوعاتی که بین موسسات دولتی و مردم وجود دارد، فراهم میآورد. این کتاب زمینه را برای بحث سازنده و تفاهم هدفمندتر درباره عملکرد روابطعمومی در دولت آماده میسازد.
این کتاب برای همه طبقات اجتماعی، اعم از دولتمردان یا کارکنان دولت، رهبران صنایع، اندیشمندان، متخصصان یا استادان و دانشجویان در مراحل عالیه تحصیلی و شاغلان روابطعمومی، بازاریابی و تبلیغات بسیار ارزشمند خواهد بود. این کتاب راهنماییهای بسیار ارزشمندی جهت ایجاد پیوندی محکم بین موسسات دولتی و مردم ارایه میدهد.
در صحنه روابطعمومی جهانی ضرورت دارد دست اندرکاران دیپلماسی کشور، نمایندگان و هیاتهای متعدد تجاری و سیاسی و علمی برای حسن شهرت و نام نیک ایران در خارج از کشور تلاش کنند و این کتاب به آنها کمک میکند در بهبود تصویر کشور مشارکت و تاثیر مطلوب داشته باشند.
در پایان مراتب سپاس و امتنان خود را از پروفسور حمدان و همه کسانی که ما را در به ثمر رساندن این مجموعه یاری رساندند و بر اعتبار و غنای محتوای علمی کتاب افزودند ابراز مینماییم.
امید است که انتشار این کتاب ارزشمند در پیشبرد فن، علم و حرفه روابطعمومی، حرفهایگرایی و معیارهای آن به سوی مرزهای برتر و ممتاز در ایران عزیز و سایر کشورها، برای هر دو بخش عمومی و خصوصی بویژه مردم، گامهای متمایز و ارزشمندی بردارد.
نگارندگان امید دارند مطالب این کتاب دو جلدی که برای نخستین بار در کشور عزیز ما ایران منتشر میشود برای همه شاغلان روابط عمومی و سایر علاقهمندان مفید و سودمند باشد.
لینک خرید کتاب: روابط عمومی دولتی (دوجلدی)
مرکز پخش:
09121938419 – 66570194(021) – 66943670 (021)
نظر بدهید