معاون وزیر ارشاد: روابط عمومی های پیشرو همواره به دنبال اقناع افکار مردم هستند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاستگاه مشترک رسانه، مطبوعات و روابط عمومی ها را توجه و اقناع افکار عمومی عنوان کرد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاستگاه مشترک رسانه، مطبوعات و روابط عمومی ها را توجه و اقناع افکار عمومی عنوان کرد.
 
 به گزارش شارا به نقل از ایرنا، حسین انتظامی روز یکشنبه در دومین روز از همایش مسوولان روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان های تابعه به جایگاه بنیاد شهید و وجه تمایزهای آن با سایر دستگاه های اجرایی کشور اشاره کرد و افزود: بنیاد یک دستگاه دولتی صرف نیست؛ بلکه یک نهاد انقلابی و کارکردن در آن اجر اخروی برای مسوولان و دست اندرکاران آن دارد و صواب مضاعفی را نیزبرای آنها به همراه دارد. وی خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را افتخاری بزرگی دانست هرچند که در این راستا فشار و دشواری های متعددی وجود داشته باشد.
 
 وی با بیان اینکه مطبوعات، رسانه ها و روابط عمومی خاستگاه یکسان و مشترکی دارند، اظهار داشت: تنها تمایزی که بین این دو گرایش وجود دارد، وجه انتقادات و نقد کردن است؛ آنچنانکه مطبوعات، روابط عمومی هایی هستند که انتقاد می کنند اما روابط عمومی ها وظیفه نقد کردن ندارند.
 
 وی افزود: طبیعتا این دو محور کاری هر چقدر که به هم نزدیک تر شوند، اثر بخشی آنها هم در جامعه بر روی افکار عمومی افزایش خواهد یافت.
 
 به گفته انتظامی روابط عمومی های پیشرو هرگز درصدد پوشاندن کاستی ها و ضعف ها نیستند؛ بلکه با پاسخ های پیش دستانه خود در مسائل مختلف، به دنبال اقناع افکار عمومی هستند.
 
 معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیرارشاد خاطرنشان کرد: امروز الگوی مصرف مطبوعاتی در جهان عوض شده و کاهش شمارگان نشریات در اروپا و امریکا موید این مساله است. دلیل این امر نیز آن است که رسانه های نوین دیگری جایگزین و فراگیر شده اند.
 
 انتظامی اضافه کرد: در کشور ما نیز شمارگان مطبوعات، نهایتا از یک میلیون نسخه، آن هم در مطبوعات مشهور و بزرگ فراتر نمی رود؛ از طرفی جوانان و نسل امروز کمترین ارتباط را با مطبوعات برقرار می کنند و بیشتر با سایت ها،شبکه های اجتماعی، پیامک ها و حتی اپلیکیشن های مختلف سر و کار داشته و اطلاعات و اخبار خود را از این طریق بدست می آورند.
 
 معاون وزیر ارشاد تصریح کرد که این تغییرات رفته رفته رسانه های ملی را به نفع سه گروه رسانه، کمرنگ کرده اند؛ اول رسانه های جهانی، دوم رسانه و شبکه های اجتماعی و سوم رسانه های محلی که توسعه یافته رسانه های سنتی هستند.
 
 وی خطاب به مسوولان روابط عمومی این بینادگفت: رسانه های محلی به حوزه کاری شما در شهرها و مناطق مختلف حیطه کاری نیز مربوط است.
 
 انتظامی در ادامه به اهمیت رسانه های محلی و تاثیرگذاری آنها نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد اگرچه برخی فکر می کنند تقلید رسانه های محلی از رسانه های ملی کار درستی است اما ما با این نوع عملکرد تقلیدی مخالف بوده و هرگز نباید این اتفاق بیافتد.
 
 معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اضافه کرد: نشریات و رسانه های محلی باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند و به همین دلیل در بسته های حمایتی این وزارتخانه به این دسته از رسانه ها و مطبوعات توجه و اهتمام بیشتری شده و خواهد شد.
 
 به گفته انتظامی این بسته که در سال جاری به تصویب رسیده اولویت هایی دارد که در این میان، حمایت از رسانه ها و مطبوعاتی که مروج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت هستند از رویکردهای حمایتی ما در این بسته ها به حساب می آیند.
 
 وی ادامه داد: این حمایت صرف نظر از ضعیف یا قوی بودن، رویکرد رسانه یا نشریه مد نظر در نقد یا تایید دولت است البته ضعف و قوت نشریات و مطبوعات در بخش ضریب کیفی کنترل خواهد شد.
 
 عضو هیات نظارت بر مطبوعات از مسوولان روابط عمومی های این بنیاد در سراسر کشور خواست تا به نوبه خود از نشریات و مطبوعات محلی که به مضامین مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت مربوط می شوند، حمایت کرده و آن ها را برای فعالیت بیشتر تشویق کنند.
 
 به گفته انتظامی اینگونه بی توجهی به رسانه های ملی باعث شده که نه تنها در ایران بلکه در جهان توجه و حضور رسانه های ملی کم رنگ و یا کم توجه شوند.
 
 معاون وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: امروز رسانه های بین المللی، محلی و اجتماعی در حال پررنگ شدن و ظهور بیشتری هستند و از این رو مخاطبان فراوانی را در سراسر جهان به خود جلب کرده اند.
 
 معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و مشارکت بخش خصوص در فعالیت ها در حوزه رسانه را از برنامه ها و سیاست های این دوره وزارت ارشاد عنوان و خاطرنشان کرد: برغم برخی حرف و حدیث ها دولت یازدهم بارها اعلام کرده که هرگز خودش را رقیب بخش خصوصی نمی داند بلکه معتقد است باید آنها در برخی امور حضور و مشارکت داشته باشند.
 
 عضو هیات نظارت بر مطبوعات در خاتمه با یادآوری اینکه هم اکنون 40 خبرگزاری در کشور در حال فعالیت است، گفت: سیاست در این دوره این است که به راه اندازی رسانه های دولتی مجوزی داده نشود و ضمن ارتقای رسانه های دولتی موجود، حضور رسانه های بخش خصوصی فعال تر شوند.
 
 همایش دو روزه مسوولان روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان های تابعه عصر امروز(یکشنبه) به کار خود پایان می دهد.