معاون مطبوعاتی: روابط‌عمومی ها باید علائق و علقه های میان بخش های یک سازمان را برقرار کند

 به گفته مهدی پور روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط‌عمومی به شمار می آید و روابط‌عمومی ها باید علاقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند و فعالیت رسانه ای یکی از فعالیت ها و تکالیف روابط‌عمومیها محسوب می شود.
 

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نخستین نشست تخصصی مراکز روابط‌عمومی این وزارتخانه که صبح امروز در باغ زیبا آغاز به کار کرد، با بیان اینکه فعالیت در حوزه روابط‌عمومی یک فعالیت مجزا از کار رسانه ای است، گفت: روابط‌عمومیها باید علائق و علقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند.
 
 به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور با بیان این مطلب افزود: هر چند از جهاتی کار روابط‌عمومی و رسانه مماس با یکدیگر است اما مانند هم نیست و توانایی و فعالیت آن ها با هم متفاوت است.
 
 وی ادامه داد: به تعبیری کار و فعالیت روابط‌عمومی صرفا ایجاد روابط نیست بلکه علاقه نیز محسوب می شود. به این معنا که هر فردی که کار روابط‌عمومی انجام می دهد هم باید به آن علاقه داشته باشد و هم باید علقه ها و علائق را ایجاد کند.
 
 به گفته مهدی پور روایت گری سازمان برای مردم و مردم برای سازمان از بدیهی ترین فعالیت های یک روابط‌عمومی به شمار می آید و روابط‌عمومی ها باید علاقه های میان بخش های مختلف یک سازمان را برقرار کنند و فعالیت رسانه ای یکی از فعالیت ها و تکالیف
روابط‌عمومیها محسوب می شود.
 
 وی در ادامه گفت: مساله اصلی روابط‌عمومی ها توجه به محتوا است.‌ محتوا می تواند کلامی و غیر کلامی، دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی و … باشد و در این میان انتخاب محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
 مهدی پور در عین حال تصریح کرد: محتوای روابط‌عمومی باید متفاوت باشد و این تفاوت آموزش دادنی نیست بلکه می تواند بر اساس تجربه، اقلیم، جغرافیا ذائقه های محلی و … باشد و این تمایز منجر به ایجاد جذابیت می شود؛ بنابراین نباید از تکرار تجربه ها هراس داشته باشیم.
 
 وی افزود: جذابیت در محتوا را باید در تکرار ایجاد کنیم زیرا مخاطب پایدار و دائمی نیست و تغییر می کند؛ بنابراین ما نیازمند تکرار پیام هستیم.
 
 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با اشاره به نقش کارزارهای تبلیغاتی در اثرگذاری محتوا میان مخاطبان، گفت: روابط‌عمومی ها به کمپین های تبلیغاتی نیز احتیاج دارند. بنابراین همه رخدادها و تصمیمات نیازمند کارزارهای تبلیغاتی است.
 
 مهدی پور در ادامه به اهمیت سواد رسانه ای اشاره کرد و افزود: سواد رسانه ای و شناخت از آن دارای اهمیت است و ما آمادگی آموزش در این زمینه هستیم چرا که جز با سواد رسانه ای نمی توانیم راه کار دیگری برای واکسینه کردن افکار عمومی در مواجهه با اخبار جعلی داشته باشیم.
 
 وی در عین حال تصریح کرد: چهره ها و نخبگان فکری جامعه می توانند نقش مهمی در گسترش سواد رسانه ای داشته باشند.
 
 مهدی پور در پایان به نقش اخبار جعلی اشاره کرد و گفت: تکذیب اخبار جعلی از سوی روابط‌عمومی ها امری ضروری است و سرعت در عمل آن نیز مهم تر است.
 
 گفتنی است، نخستین نشست تخصصی مراکز روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای هم افزایی مدیران روابط‌عمومی معاونت ها، سازمان های تابعه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سیاست های کلی این وزارتخانه در زمینه فعالیت های رسانه ای برگزار شده است