معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان: روابط عمومی در کنار مدیریت باید به تمام امور یک سازمان اشرافیت داشته باشد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: یک مدیر روابط عمومی مختار است و می‌تواند در مورد تمام مسائل دستگاه اجرائی اظهار نظر و صحبت کند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: یک مدیر روابط عمومی مختار است و می‌تواند در مورد تمام مسائل دستگاه اجرائی اظهار نظر و صحبت کند.

 

به گزارش شارا از خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد صارمی‌زاده که در نشست مشترک روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود سخن می‌گفت، افزود: نقش مدیریت روابط عمومی در سازمان با معاون یک مدیر خیلی متفاوت است چرا که معاون یک مجموعه فقط و صرفا بر حوزه خودش تسلط دارد و پاسخگوی حوزه خود است اما روابط عمومی در کنار مدیریت باید به تمام امور یک سازمان اشرافیت داشته باشد تا بتواند هماهنگ و همسو با ریاست و دیگر معاونان به ارائه نظر در مورد سازمان بپردازد و در کل اگر فردی به عنوان روابط عمومی یک مجموعه فعالیت می‌کند، وی باید تمام ویژگی‌ها و نظرهای مدیر آن سازمان را بر دوش بکشد.

 

وی نقش روابط عمومی را در سازمان‌ها بسیار مهم دانست و با توجه به حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: حضرت زینب (ع) و حضرت زین العابدین (ع) به عنوان الگویی از روابط عمومی محسوب می‌شوند که نقش بسزای آنان در شناسایی این حادثه عظیم بر کسی پوشیده نیست و اگر نبود این نقش اطلاع رسانی آنان چگونه می‌فهمیدیم که در کربلا چه گذشت؟

 

صارمی‌زاده خاطرنشان کرد: روابط عمومی یک سازمان اگر به تمام وظایف حوزه‌های مختلف آشنایی نداشته باشد نمی‌تواند نقش‌آفرینی کند و یک مدیر روابط عمومی مختار است و می‌تواند در مورد تمام مسائل دستگاه اجرائی اظهار نظر و صحبت کند.به نظر من در جلساتی که تشکیل می‌شود اگر سازمانی روابط عمومی ندارد باید رئیس آن سازمان در جلسات به عنوان روابط عمومی شرکت کند و در نبود مدیر روابط عمومی مدیریت سازمان خود عهده دار این پست سازمانی است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: مسئول روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان خودش است، وی همچنین مسئول پایش افکار عمومی است و در این مورد او باید پایش را از طریق رسانه‌ها انجام دهد و مطلوب‌ترین وضعیت برای ما زمانی است که بین برداشت و خروجی رسانه‌ها و روابط عمومی تطبیق وجود داشته باشد. اگر در فضای مجازی و الکترونیک وارد شویم و خوراک نداشته باشیم کاری از پیش نمی‌بریم.

 

وی خویشتنداری، بروز بودن، اهل تحقیق و تفسیر بودن و مشتری مدار بودن را برخی از اصول یک مدیر روابط عمومی عنوان کرد و گفت: مدیر دستگاه اجرایی باید کسی را در این سمت بگمارد که اهلیت داشته و از توانایی و خصوصیاتی که ذکر شد بهره ببرد.

 

در این جلسه سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود هم با ارائه گزارشی از روند برگزاری چند جلسه با روابط عمومی‌های شهرستان و نیز اصحاب رسانه گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی تعامل با رسانه‌هاست و مدیران موظفند در این رابطه اهتمام بیشتری بخرج دهند و در تقویت روابط عمومی‌های خود برای دستیابی به این هدف بکوشند.بنا داریم تا روابط عمومی‌های فعال دستگاه‌های اجرایی را در آینده معرفی کنیم.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و عضو شورای اطلاع رسانی استان سمنان هم با بیان دغدغه‌های مدیران روابط عمومی در شهرستان شاهرود گفت: امروزه روابط عمومی به عنوان یک اصل مدیریتی و یک هنر در کنار بالا‌ترین سطوح سازمانی مطرح است و نادیده گرفتن این حوزه مهم یعنی تدفین کردن عملکرد سازمان.

 

سید امیر رضا حسینی‌نژاد که به عنوان نماینده روابط عمومی‌های شهرستان سخن می‌گفت، افزود: برای داشتن یک روابط عمومی مطلوب نه تنها باید به جایگاه آن اهمیت ویژه‌ای داد بلکه باید به ساز و کار، تجهیزات و اختصاص امکانات و بودجه آن نیز توجه ویژه کرد.

 

وی روابط عمومی را مشاور اصلی رئیس یک سازمان خواند و گفت: اگر این امر به طور کامل محقق شود مطمئنا سازمان متبوع با پیشرفت مواجه خواهد شد.در این نشست ایرج کارخایی مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان و یکی از نمایندگان اصحاب رسانه نیز در مورد جایگاه و نقش روابط عمومی در سازمان‌ها سخنانی را ایراد کردند.