شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزایش تعامل میان رسانه های استان و روابط عمومی های دستگاه های مختلف را یک ضرورت اساسی در عرصه اطلاع رسانی استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان تبیین سیاست ها و اقدامات دولت و انتقال درست مطالبات جامعه به مسوولان را حاصل تعامل دوسویه رسانه ها و دستگاه های مختلف دانست و گفت: وضعیت فضای اطلاع رسانی استان با شرایط مطلوب فاصله دارد و در این زمینه همفکری و هم افزایی بخش های مختلف ضروری است.
وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، فضای رسانه ای باید با رویکرد آگاهی بخشی، اخلاق مداری و پرهیز از انتشار اخباری که عامل دلسردی مردم و خدشه به امنیت و آرامش جامعه است، مدیریت شود.
مدیرکل حوزه استاندار یزد نیز با تاکید بر تولید محتوای مناسب و اثرگذار از سوی رسانه های استان از شورای روابط عمومی های استان خواست در این زمینه تعامل بیشتری با بخش رسانه ای استان داشته باشند.
عباس حیدری افزود: دامن زدن رسانه ها به برخی بداخلاقی های سیاسی و جناحی، نتیجه ای جز دلسردی مردم به دنبال ندارد و رسانه ها باید این مهم را در فعالیت های خود مورد توجه قرار داده و اسیر چنین فضایی نشوند.
وی پرداختن به اولویت ها و معرفی ظرفیت و توانمندی های استان را از مطالبات مردم و مسوولان استان از رسانه ها دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست ضعف مالی و محدودیت منابع انسانی را از مشکلات رسانه های استان برشمرد و گفت: تنها تعداد محدودی از رسانه های استان بضاعت بهره گیری از منابع انسانی حرفه ای را دارد و بخش قابل توجهی از رسانه های استان با تعداد بسیار محدود نیروی انسانی فعالیت می کنند.
علی غیاثی ندوشن افزود: مشکلات فضای رسانه ای استان یزد محدود به این استان نیست و در کل کشور شرایط فعالیت های رسانه ای با سطح مطلوب فاصله دارد و شرایط استان یزد از متوسط کشور به مراتب بهتر است.
عبدالمجید معنوی رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه یزد و عضو شورای روابط عمومی های استان یزد نیز با تقسیم بندی رسانه ها به دو بخش خصوصی و دولتی یادآور شد: موضوع اقتصاد رسانه در عرصه رسانه ای نهادینه نشده و در این میان رسانه های محلی با بیشترین حجم مشکلات دست به گریبان هستند.
|
نظر بدهید