مشاور ریاست و مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای: مهندس راه، راه روابط عمومی را برای همیشه هموار کرد

منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر رروابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن تبریک فرا رسیدن27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی به تمامی فرهیختگان و فعالان در این عرصه، از یک راهبرد کاربردی و عملیاتی در حوزه روابط عمومی سازمان متبوع و قابل تسری در حوزه روابط سایر سازمانها خبر داد.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر رروابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن تبریک فرا رسیدن27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی به تمامی فرهیختگان و فعالان در این عرصه، از یک راهبرد کاربردی و عملیاتی در حوزه روابط عمومی سازمان متبوع و قابل تسری در حوزه روابط سایر سازمانها خبر داد.


مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: همواره در جایگاه کارمندمخاطب و کارشناس روابط عمومی در سال هایی که در بخش دولتی فعالیت داشتم، تصویر شفافی از عملکرد روابط عمومی دراین بخش نداشتم و تصویر غالب و عینی این بود که روابط عمومی متصل به مدیر ارشدسازمان است و نیازهای ارتباطی و اطلاع رسانی آن را صرفا مطرح و پیگیری می کند. و در اغلب دستگاه ها این موضوع ملموس بود. وی افزود: دوسال پیش زمانی که وارد روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای شدم، در اولین روز کاری ام با بحران مطالبات رانندگان بخش جمل ونقل جاده ای مواجه بودم که ازیک سو تصویر ذهنی اشاره شده از عملکرد و رویکرد غالب روابط عمومی مبنی برچشم و گوش رئیس سازمان را داشتم و از سوی دیگر رانندگان انتظاراتی داشتند که بیم آن می رفت در پاسخ گویی شفاف ،با این رویکرد در تضادباشد تا اینکه رئیس سازمان و مهندسی که تخصص آن در راه و راهداری بود در اولین نشست کاری، راه را برای همیشه با جمله کلیدی و راهبردی برای من و همکارانم در روابط عمومی هموار کرد.


فخاران با اشاره به این راهبرد تبین شده از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اظهار داشت: روابط عمومی سازمان و بخش حمل ونقل و راهداری باشید نه روابط عمومی رئیس سازمان.که با چنین راهبردی توانستیم با پشتوانه قوی و با آرامش خاطر دردوران مطالبات رانندگان، حضور استراتژی مند داشته باشیم و در جائیکه رانندگان بعضا از رئیس سازمان انتقاد می کردند ، مراتب اعتراض آنان را شفاف منتقل و منتشر می کردیم و این امر زمینه اعتماد رانندکان تلاشگر حمل ونقل جاده ای را برانگیحت و به لطف الهی همراهی مورد انتظار حاصل شد.


مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: این راهبرد شاکله اعتقادی رئیس سازمان بود و با وجود مطالبات اعترض گونه رانندگان،در میان آنها حضور می یافت و به دقت خواسته های آنان را استماع می کرد و تاکید داشت که به جای حرف ایشان، مطالبات رانندگان را مطرح و پیگیری کنیم و بعد از آن نیز در همه امور از تبلیغ خودش و استفاده از تصاویر و فیلم و انتشار آن، تلاش دارد که ممانعت کند و اعتقاد دارد این فرصت برای ذی نفعان و کاربران تخصیص یابد.


وی خاطر نشان کرد: شایداین راهبرد در سازمان ها یا در محافل تخصصی و هم اندیشی فرهیحتگان روابط عمومی در قالب شعار گونه مطرح شده باشد اما به عنوان یک راهبرد عملیاتی ،ازسوی روسای سازمان کمتر پشتیبانی می شده است . از اینرو در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت یافتم تا ضمن طرح این موضوع ، از تمام همکارانم که در اجرای این راهبرد در ستاد مرکزی و استانها اهتمام ورزیدند، تشکر و قدردانی کنم و انتظار می رود مدیران کل استانها نیز با همراهی بیش از پیش مدیران روابط عمومی، حافظ میراث گرانبهای ریاست سازمان در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی و توجه به مخاطب محوری در سازمان به جای مدیر محوری محض باشند و در خاتمه از همه آنان و کسانی که با اندیشه ورزی صحیح و انسان محوری و مخاطب محوری، داعیه اعتلا ی خدمت در عرصه ارتباطات و روابط عمو می را دارند ، مراتب سپاس و قداردانی خود را به عنوان عضو کوچک جامعه روابط عمومی اعلام می دارم.