شارا– کسب و کارهای زیادی از فیس بوک برای مقاصد بازاریابی استفاده می کنند و یا تصمیم دارند این کار را انجام دهند. اما مورد مهم در این خصوص نحوه گزارش گیری است. منظور از گزارش گیری این است که متوجه شویم کدامیک از مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط ما در فیس بوک بیشتر دیده می شوند و کاربران مشارکت بیشتری در مورد آن ها خواهند داشت. در این مطلب به آموزش نحوه گزارش گیری در فیس بوک پرداخته می شود.
در صورتی که صفحه و یا به اصطلاح خود فیس بوک ، پیجی در فیس بوک داشته باشید و این صفحه دارای بیش از ۳۰ طرفدار باشد می توانید آمار مطلبی که ارسال کرده اید را مشاهده کنید. بدین منظور می توانید به این صفحه مراجعه کنید.
به طور کلی فیس بوک ۳ گزارش در اختیار شما قرار می دهد:
۱- روند تغییر تعداد طرفداران
در این قسمت تعداد طرفداران و میزان افزایش و یا کاهش آن ها اعلام می شود.
۲- تعداد دسترسی ها به مطالب
در این بخش تعداد دسترسی ها به مطالبی که شما به اشتراک گذاشته اید و در بخش News Feed کاربران قابل مشاهده است را می بینید.
۳- تعداد مشارکت کنندگان
منظور از مشارکت کننده ، آن کاربری در فیس بوک است که یکی از این کارها را انجام می دهد مثلا بر روی یک مطلب در فیس بوک کلیک می کند ، آن را لایک می زند ، در مورد آن نظر می دهد و یا آن را با دیگران به اشتراک می گذارد.
علاوه بر امکان مشاهده آمار کلی از صفحه ، این امکان نیز وجود دارد که موارد ذکر شده در قسمت فوق را برای تک تک مطالب ارسال شده بسنجید. گزارش این مطالب با ذکر تاریخ و ساعت ارسال مطلب است مثلا شما می توانید بررسی کنید که مطالب شما بهتر است بعد از ظهرها به اشتراک گذاشته شوند و یا صبح ها.
اطلاعات دیگری که نیز در قسمت سیستم آمار دهی فیس بوک می توان مشاهده کرد به شرح زیر است:
۱- منبع طرفداران
طرفداران شما از چه طریقی با صفحه فیس بوک شما آشنا شده اند.
۲- زمان آنلاین بودن طرفداران
چه روز یا ساعتی طرفداران شما مطالب ارسالی شما را می بینند.
۳- محبوبیت نوع مطالب به اشتراک گذاشته شده
کدام نوع مطلبی که در صفحه خود به اشتراک می گذارید محبوب تر است مثلا ویدئو ، لینک ، تصویر و …
تعداد گزارش هایی که فیس بوک ارائه می دهد بسیار زیاد است که نمونه ای از آن ها در این مطلب ارائه شدند. امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
|
نظر بدهید