شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مدلهای زبان بزرگ (LLM) و دیگر ابزارهای مولد هوش مصنوعی مدت زیادی است که وجود نداشتهاند، اما انتظار میرود که تأثیرات گستردهای بر نحوه انجام کار افراد داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، محققان قبلاً مطالعه تأثیرات بالقوه این فناوری تحول آفرین را آغاز کردهاند.
در این نمودار، ما نتایج یک گزارش مجمع جهانی اقتصاد را به تصویر کشیدهایم، که تخمین میزند چگونه بخشهای مختلف شغلی در معرض اختلال هوش مصنوعی قرار میگیرند.
دادهها و روششناسی
برای شناسایی بخشهای شغلی که بیشتر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفتهاند، محققان بیش از ۱۹۰۰۰ کار شغلی را ارزیابی کردند تا تعیین کنند که آیا آنها به زبان متکی هستند یا خیر. اگر وظیفهای مبتنی بر زبان در نظر گرفته میشد، مشخص میشد که چقدر مشارکت انسانی برای تکمیل آن کار لازم است.
با این تجزیه و تحلیل، محققان سپس توانستند برآورد کنند که هوش مصنوعی چگونه بر گروههای مختلف شغلی تأثیر میگذارد.
جایی که هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را خواهد داشت
مشاغل در فناوری اطلاعات (IT) و امور مالی بیشترین سهم از وظایف را دارند که انتظار می رود تا حد زیادی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گیرند.
در فناوری اطلاعات، وظایفی که انتظار میرود خودکار شوند شامل تضمین کیفیت نرمافزار و پشتیبانی مشتری است. در بخش مالی، محققان بر این باورند که هوش مصنوعی میتواند به طور قابل توجهی برای حسابداری و حسابرسی مفید باشد.
نویسنده: مارکوس لو
تاریخ انتشار: ۱۸ مارس ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: visualcapitalist
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
|
نظر بدهید