مردمداری راهبرد روابط عمومی‌ سالم

دکتر احمد یحیایی ایله‌ای (مشاور و مدرس روابط عمومی) – اگر می خواهید از سازمان خود حمایت کنید، اگر می خواهید از مدیر سازمان حمایت کنید و اگر می خواهید از خودتان حمایت کنید طرفدار مردم باشید. زیرا این اساس کار روابط عمومی سالم است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| اگر می خواهید از سازمان خود حمایت کنید، اگر می خواهید از مدیر سازمان حمایت کنید و اگر می خواهید از خودتان حمایت کنید طرفدار مردم باشید. زیرا این اساس کار روابط عمومی سالم است.


1. اولویت روابط‌عمومی سالم مردم است نه رئیس سازمان: یک رئیس سازمان خوب هم این را می فهمد زیرا بدون مردم و مشتری، سازمان و رئیس معنایی ندارد.


2. صدای مردم را بشنوید و صدای مردم باشید: نظرات و پیشنهادات و انتقادات مردم درباره سازمان بخصوص انتقادات مردمی را در اولویت کاری روابط عمومی قرار دهید؛ انتقادپذیری را در سازمان ترویج کنید. این یعنی بالندگی و حرفه ای گرایی ر روابط عمومی.


3. فرایندهای خدمت رسانی به مردم را آسان کنید: این وظیفه روابط عمومی است که ارتباطات بین سازمان و مردم را بهتر و آسان تر کند و برای این منظور بایستی فرایندهای خدمت رسانی را رصد و اشکالات خدمات رسانی آسان و کم هزینه را شناسایی و به سازمان پیشنهاد کند.


4. خدمت رسانی الکترونیکی سازمان را ترویج و تشویق کنید: این کار هزینه های سازمان و مردم را کاهش می دهد و آسیب های رفتاری را به حداقل می رساند. البته اگر فرایندها و بسترها درست تعریف شود و پاسخگویی الکترونیکی به درستی انجام گیرد.


5. مروجان مردمداری را در سازمان شناسایی و تشویق کنید: کارکنانی که خدمت صادقانه و درست به مردم را در اولویت قرار داده اند شناسایی کنید، معرفی کنید و قدردان زحمات و خدمات آنان باشید.


6. راهکارهای بهبود ارتباطات برون سازمانی را از مردم جویا شوید: زیر هیچ کس بهتر از خود مشتری مشکلات بوجود آمده در دریافت خدمات و محصولات را درک نکرده است و برای همین است که مشتری می تواند بهترین راهنمای ما باشد


7. با مردم صادق باشید. اشتباها و اشکالات را بپذیرد تا سازمان در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد.