مدیریت دانش

قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه – انقلاب ارتباطات اهمیت مدیریت دانش را افزایش داده است. توسعه پایگاه های داده و گسترش اینترنت به شرکت ها این امکان را داده تا بتوانند جهانی فعالیت کنند اما فعالیت جهانی نیاز به کارکنان دانشی دارد که پیچیدگی و حساسیت بیشتری را برای رهبری و مدیریت می طلبد. برای تبدیل شدن به یک مدیر الکترونیکی موفق شرایط و ویژگی هایی لازم است که مهترین آنها و بهترین آنها اینگونه هستند.

انقلاب ارتباطات اهمیت مدیریت دانش را افزایش داده است. توسعه پایگاه های داده و گسترش اینترنت به شرکت ها این امکان را داده تا بتوانند جهانی فعالیت کنند اما فعالیت جهانی نیاز به کارکنان دانشی دارد که پیچیدگی و حساسیت بیشتری را برای رهبری و مدیریت می طلبد. برای تبدیل شدن به یک مدیر الکترونیکی موفق شرایط و ویژگی هایی لازم است که مهترین آنها و بهترین آنها اینگونه هستند.


 سرعت: در جهان امروز سریع بودن بسیار بهتر از بزرگ بودن است باید بروکراسی را کنترل و مهارکرد چون تغییرات روز افزون انتظارات وسلیقه‌ای مشتریان و مصرف کننده و… منجر به کوتاه شدن تاریخ مصرف شده است.


کارکنان خوب:  منابع انسانی مهمترین ورودی های سازمان است. سازمان های امروزی به نیروی های کمتراما با کیفیت تر نیازمندند کارکنانی با استعداد و مهارت و نگرش های تازه درخصوص کار در خانه نیاز مدیران امروز است.


 صداقت: صداقت اساس موفقیت و استراتژی کلیدی جذب مشتری


 مهارتهای همکاری: اینترنت فرصت های جدیدی را برای همکاری در اختیار تیم ها و شرکت ها قرار می دهد با استفاده از برون سپاری ارزش افزوده محصولات و خدمات خود را افزایش داد.


نظم: اینترنت چیزی جز فرایندها، پروتکل ها و برنامه های استاندارد منظم نیست کلیه مراحل ارتباط با مشتری را بر اساس اصول منظمی سازماندهی کند تا حداکثر بهره‌وری را کسب شود.


 ارتباط قوی: با توجه به سرعت تغییرات و پیچیدگی محیط رقابتی استراتژی های ارتباطی یکی از مهمترین استراتژی های  هر سازمان است.


مهارت های مدیریت محتوا: اساس و و شالوده وب سایت های تمام شرکت های الکترونیکی اطلاعات است متاسفانه بسیاری از مدیران مدیریت سایت های تجاری را نمی داند و یا نمی تواند یک سایت را به خوبی طراحی و اداره نمایند.


 تمرکز بر مشتری: در دنیای رقابتی امروز فرصت های جدیدی برای رقابتی کردن اطلاعات شرکتها با مشتریان ایجاد شده تغییر نگرش مدیران از استخدام به نگهداری بالندگی کارکنان تولید محور به ارائه خدمات و از بازار انبوه بازار های سفارشی ومنحصر به فرد.


 مدیر الکترونیکی باید بیش از توجه به محصول و مدیریت فرآیند، بر مشتری تمرکز نماید و این مسئله جز با تقویت کانال های ارتباطی و بهبود استراتژی های اطلاعاتی امکان پذیر نیست.


برای دستیابی به مدیریت دانش  باید از همه دانش‌ها به خوبی و به موقع استفاه کرد چون مدیریت دانش درحال تغییرات بسیار عمده ای است باید به روز بود و به روز استفاده کرد.