مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد/ نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت جنگ نرم کلیدی است

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد گفت: نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت جنگ نرم کلیدی است.
وی با بیان اینکه فضای فعلی دیگر فضای گذشته نیست، عنوان کرد: آنچه در فضای فعلی وجود دارد یک جنگ نظامی نیست بلکه جنگ نرمی است که دشمنان ما به دنبال آن هستند.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد گفت: نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت جنگ نرم کلیدی است.
 به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی حامد مقدم در نشست شورای اداری روسای روابط عمومی‌های معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری مشهد به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران از نظر ایدئولوژی نگاه ما دفاع بود که با پیروزی هم همراه شد.
 وی با بیان اینکه فضای فعلی دیگر فضای گذشته نیست، عنوان کرد: آنچه در فضای فعلی وجود دارد یک جنگ نظامی نیست بلکه جنگ نرمی است که دشمنان ما به دنبال آن هستند.
 مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد افزود: ما به عنوان بزرگترین روابط عمومی استان باید از منظر روابط عمومی به جنگ نرم نگاه کنیم.
 وی اظهار کرد: امروز تکلیف همه ما در جنگ نرم بوده و این جایگاه، محل عمل است.
 حامدمقدم ادامه داد: در حال حاضر دشمنان در جنگ نرم فکر مخاطبان را هدف گرفته‌اند تا با عملیات‌های از پیش تعیین شده روی افکار مردم تاثیر بگذارند و ما در خنثی کردن این برنامه‌ها نقش کلیدی داریم.
 سخنگوی شهرداری مشهد به دو نقش عمده روابط عمومی‌ها در مدیریت جنگ نرم اشاره کرد و توضیح داد: راه اول بیان نقاط قوت است چرا که رسانه‌های غربی و سایت‌های وابسته به آن‌ها هر روزه به صورت‌های مختلف به دنبال نشان دادن ناکارآمدی هستند.
 وی تاکید کرد: به دنبال این امر ما باید با بیان نقاط مثبت و قوتی که داریم به صورت خلاقانه و حرفه ای، نشان دهیم نه تنها ناکارآمد نیستیم بلکه کارآمدی بالایی هم داریم.
 به گفته وی در هر دستگاهی روابط عمومی‌ها هستند که باید نشان‌دهنده کارآمدی باشند که در غیر این صورت عملکردها زیر سوال خواهد رفت.
 حامدمقدم تلاش برای تشریک مساعی را دومین نقش عمده روابط عمومی‌ها در مدیرت جنگ نرم دانست و تصریح کرد: دشمنان همیشه به دنبال نشان دادن نیمه خالی لیوان هستند که ما باید با عملکرد و مدیریت خود کنترل‌کننده باشیم.
 وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر انتقال مشکلات از سوی روابط عمومی‌ها به مردم، گفت: باید مشکلات به موقع به مردم منتقل شود تا آنها هم در جریان قرار گیرند.
 وی با بیان اینکه چرا مدیران از بیان مشکلات فرار می‌کنند؟ اظهار کرد: گفتن مشکلات ضعف ما نیست.
 وی همچنین با یادآوری از برگزاری موفق اولین دوره جشنواره ملی شهرنگار، عنوان کرد: ما در این جشنواره رسانه‌ها را در کنار خود دیدیم نه در مقابلمان و آن‌ها را کمک‌کننده به خود می‌بینیم.
 وی اضافه کرد: ما در مقابل جنگ نرم، هم رسانه مکتوب و هم دیداری و شنیداری را داریم که باید از ظرفیت آن‌ها برای داشتن بهترین عملکرد استفاده کنیم.