مدیرکل روابط عمومی هلال احمر: رسانه ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ نوع دوستی دارند

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ نوع دوستی و نهادینه کردن آن در جامعه دارند.

«وحید رحمتی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در کنار کارکردهای اطلاع رسانی و سرگرمی، یکی از مهمترین نقش هایی که رسانه برعهده دارد، وظیفه آموزش شهروندان و ارتقا جامعه پذیری آنهاست.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ نوع دوستی و نهادینه کردن آن در جامعه دارند.

«وحید رحمتی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در کنار کارکردهای اطلاع رسانی و سرگرمی، یکی از مهمترین نقش هایی که رسانه برعهده دارد، وظیفه آموزش شهروندان و ارتقا جامعه پذیری آنهاست.

وی گفت: موضوعی که جایگاه رسانه را منزلت ویژه ای بخشیده و آن را در کنار نهادهایی چون خانواده، مدرسه و دانشگاه می نشاند، محتوای آن است که موجب تغییر رفتار و نگرش شهروندی در مقوله ها و موضوعات مختلف می شود.

رحمتی ادامه داد: گرچه رسانه ها بخشی از تلاش و ظرفیت خود را معطوف تفسیر و تحلیل تصمیم های سازمان ها و مسوولان دولتی در جهت اصلاح و بهبود امور می کنند، اما نباید فراموش کرد که آگاهی بخشی و یادآوری در خصوص مسوولیت شهروندی، نباید در سایه نقد و تجزیه و تحلیل رفتارها و برنامه های حاکمیت به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از این مقوله های مهم در مورد رفتار و نگرش شهروندی، تلاش برای بالا بردن حساسیت افراد در قبال زندگی همنوعان خود در جامعه است، افزود: خرده فرهنگ هایی چون داوطلبی، انجام کار خیر و وقف که با نیت بهبود شرایط بخشی از جامعه که دچار نارسایی و کمبود است، انجام می شود، نه تنها تجلی مسوولیت پذیری شهروندان در قبال اجتماع و همنوعانشان است، بلکه سنت هایی نشات گرفته از طینت پاک انسان ها به شمار می روند.

رحمتی ادامه داد: در این میان سنت وقف با ریشه و سابقه ای عمیق در فرهنگ ایرانی و آموزه های اسلامی جایگاهی متمایزتر دارد.

وی افزود: در این میان انتظار می رود رسانه ها با تمرکز بیشتر برای معرفی نمونه هایی از واقفان که می توانند الگوی این سنت و فرهنگ حسنه اسلامی باشند، نه تنها در ترویج آن سهمی پررنگ برعهده بگیرند بلکه با ارتباط گرفتن با نهادهایی که در این زمینه از سابقه ای روشن و درخشان برخوردار هستند، پلی باشند برای ارتباط مردم با آنها که صلاحیت و توانایی رساندن موقوفات را به دست نیازمندان دارند.

رحمتی گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که از بدو تاسیس بمنظور تحقق بخشی از اصول و اهداف سازمانی خود که همان نوع دوستی و ایجاد یگانگی میان مردمان یک جامعه است و اقدام به ترویج سنت نبوی وقف کرده است.