مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود

مدیرکل روابط‌عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی ، یکی ازکارکرد های روابط عمومی را ایفای نقش کلیدی در تصمیم سازی و تصمیم گیری های راهبردی هر سازمان عنوان کرد و گفت: دراین راستا، مدیران روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی بندر حضور داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| مدیرکل روابط‌عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی ، یکی ازکارکرد های روابط عمومی را ایفای نقش کلیدی در تصمیم سازی و تصمیم گیری های راهبردی هر سازمان عنوان کرد و گفت: دراین راستا، مدیران روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی بندر حضور داشته باشند.


به گزارش شارا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی در نشست مدیران روابط عمومی بنادر کشور که به میزبانی بندر چابهار برگزار شد، با اشاره به رویکرد اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و تلاش هایی که در دوسال گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود، منجر به تحولی بزرگ در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی شده و در این راستا، بهره گیری از تمامی ظرفیت های ارتباطی و رسانه ای در دستور کار اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس ابلاغیه های صادر شده، اکنون تمام فعالیت های مربوط به اطلاع رسانی، تبلیغات، تشریفات، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها، تولید برنامه و ارتباط با رسانه ملی با هماهنگی روابط عمومی است که این مهم و یکپارچگی با حمایت مدیرعامل و اعضای هیأت عامل و همکاری سایر مدیران صورت گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت معرفی موثر سازمان بنادر به جامعه تأکید کرد و گفت: اداره کل روابط عمومی سازمان تلاش کرده است تا مردم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را با پتانسیل های مختلف و بی بدیل اقتصادی و گردشگری موجود در بنادر کشور آشنا کند و برای این منظور، لازم است از تکنولوژی های نوین ارتباطی و ابزارهای اطلاع رسانی به خوبی بهره گیری نماید.

رحمتی، ضمن تقدیر از اقدامات و عملکرد همکاران روابط عمومی در بنادر کشور گفت: همکاران ما در روابط عمومی ستاد و صف بنادر، از نظر اشراف به حوزه کاری و فعالیت رسانه ای؛ حرفه ای و کارشناس هستند و این امر با توجه به تصمیمات اخیر، زمینه ساز یک اتفاق بزرگ و مبارک در روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی شده است.

وی، با اشاره به تغییر نگاه سازمان به روابط عمومی اظهار کرد: انتظارات از روابط عمومی در دوره جدید؛ بسیار بالاست و در کنار معرفی صحیح سازمان و فعالیت و دستاوردها، لازم است تمامی شرح وظایف ابلاغی مدیرعامل در این حوزه با دقت پیگیری شود و البته تحقق این مهم؛ جز با حمایت مستمر و همه جانبه؛ میسر نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوری ضمن تاکید براینکه در شرایط فعلی دیگر رویکردهای سنتی روابط عمومی پاسخگوی نیاز سازمان نیست، ادامه داد: برنامه راهبردی ۵ ساله اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین و مورد موافقت هیأت عامل و استقبال وزارت راه و شهرسازی هم قرار گرفته است و اکنون به عنوان سند بالادستی مورد استفاده قرار می گیرد.

رحمتی با اشاره به نقش و سهم برجسته سازمان بنادر و دریانوردی در تجارت کشور ، نقش سازمان بنادر در شرایط سخت کنونی حاصل از تحریم‌ های ظالمانه و حداکثری آمریکا را یادآور شد و گفت: اکنون در خط مقدم مبارزه با تحریم ها هستیم و در این شرایط، حضور و نقش روابط عمومی از دیگر بخش ها، اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: روابط عمومی باید با درک صحیح از وضعیت فعلی و خلق ایده ها و توجه به تهدیدها و فرصت ها به پیشبرد اهداف کمک کند و در این راستا تجهیز روابط عمومی بنادر به ابزارهای نوین در شرایط جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور، یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رحمتی افزود: رسیدن به اهداف توسعه ای در بنادر نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه است و در همین راستا با رسانه ملی و سایر رسانه های کشور ارتباط و همراهی بسیار خوبی انجام شده و به عنوان مثال؛ ایده، تولید و پخش برنامه “فانوس دریایی” از شبکه یک سیما به درستی و دقیق پیاده سازی شد و امروز شاهد آن هستیم که این برنامه به عنوان برند جامعه بزرگ دریایی و بندری کشور، شناخته شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال و فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی را ترویج گردشگری دریایی عنوان کرد که شامل بسته‌های دربرگیرنده تاسیسات، روبناها، تجهیزات و شناور‌های دریایی است که خوشبختانه در طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی (۲۵ اسفندماه۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین٩٧)، با توجه به تمهیدات و تدابیر در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی مناسب به منظور اشاعه فرهنگ سفر و گردشگری دریایی، شاهد افزایش چشمگیر استقبال هموطنان عزیز در نوروز۹۸ بودیم.

به گفته رحمتی، با جریان رسانه ای و اطلاع رسانی خوبی که در حوزه گردشگری دریایی صورت گرفت، سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۷ برای اولین بار عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شد و این امر افتخار بزرگی است که با همکاری روابط عمومی بنادر کشور به دست آمد.

وی در ادامه به افزایش سفرهای نوروزی به بنادر کشور در سال های اخیر اشاره و بر ضرورت برنامه ریزی جدی برای پذیرش گردشگران دریایی در نوروز ۹۹ تاکید کرد و افزود: باید با همکاری دستگاه‎های ذیربط و برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از امکانات موجود، ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری دریایی کشور، بحث امنیت و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به خوبی تأمین شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور و مجموعه دولت به توسعه بندر چابهار اظهار کرد: بندر استراتژیک چابهار به واسطه اقدامات توسعه ای انجام شده، به ظرفیتی بی نظیر برای ایران تبدیل شده و می تواند به عنوان پشتیبان دیگر بنادر کشور ایفای نقش کند.

بنا بر این گزارش، در این نشست علاوه بر هم اندیشی و بررسی و تبادل نظر درباره برنامه های روابط عمومی سازمان در سال ۹۹، دوره آموزشی راهبردهای روابط عمومی با حضوردکتر احمد یحیایی ایله ای؛ استاد علوم ارتباطات برگزار شد.

بازدید از زیرساخت ها، تجهیزات و اسکله های طرح توسعه بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری، سواحل شرقی و اسکله های چندمنظوره و ظرفیت های گردشگری دریایی بندر چابهار از دیگر برنامه های جنبی نشست مسئولان روابط عمومی بنادر کشور در بندر چابهار بود